Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
W ¶rodê mija 15 lat od uruchomienia warszawskiego metra. Na odcinku 11 km - miêdzy Kabatami a Politechnik± - oddano wówczas 11 stacji. Dzi¶ metro ma 21 stacji na odcinku 23 km i przewozi oko³o 500 tys. pasa¿erów dziennie – informuje PAP.
Historia budowy podziemnej kolejki w Warszawie datuje siê od 1925 r. Wówczas powsta³y pierwsze projekty i rozpoczê³y siê pierwsze prace przygotowawcze. Przerwa³ je wybuch wojny. Do pomys³u wrócono ju¿ piêæ lat po wojnie. W 1951 r. rozpoczê³a siê budowa tunelu pod Wis³±, ale w 1957 r. przerwano prace, gdy¿ okaza³y siê zbyt trudne i kosztowne.
Kolejn± decyzjê o kontynuacji prac nad budow± metra og³osi³ gen. Wojciech Jaruzelski w Sejmie w styczniu 1982 r. Rok pó¼niej rozpoczê³y siê prace. W darze od ZSRR mieli¶my otrzymaæ tabor – 90 wagonów. Niestety przed rozpadem Zwi±zku Radzieckiego tylko dziesiêæ trafi³o do Warszawy. 32 dokupiono cztery lata pó¼niej.
Pierwszy odcinek ukoñczono w 1994 r. Oficjalne oddanie do eksploatacji odby³o siê 7 kwietnia 1995 r. Pasa¿erowie mogli siê przemieszczaæ od stacji Kabaty do Politechniki.
W maju 1998 r. linia zosta³a wyd³u¿ona do stacji Centrum. Dwa lata pó¼niej pojawi³y siê pierwsze sk³ady firmy Alstom. Sukcesywnie oddawano kolejne stacje: ¦wiêtokrzyska i Ratusz (2001), Dworzec Gdañski (2003), Plac Wilsona (2005), Marymont (2006), S³odowiec (2008). Budowê pierwszego odcinka metra zakoñczy³o otwarcie stacji "M³ociny" na pó³nocnym krañcu miasta - 25 pa¼dziernika 2008 r. Od podjêcia decyzji o budowie do jej ukoñczenia minê³o 26 lat – podaje PAP.
¬ród³o: PAP
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl