Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Je¿eli linia Olsztyn-Braniewo nie zostanie odchwaszczona, to marsza³ek województwa warmiñsko-mazurskiego bêdzie musia³ zwróciæ nawet kilka milionów dotacji na zakup szynobusów.
Po torach Warmii i Mazur je¼dzi obecnie piêæ szynobusów. Najnowszy, który wyruszy³ w trasê w 2007 roku, obs³uguje liniê Olsztyn-Braniewo. Kolejarze s± z niego zadowoleni. Twierdz±, ¿e utrzymanie jednego szynobusu jest op³acalne i wynosi ok. 60-70 proc. kosztów tradycyjnego poci±gu. To prze³o¿y³o siê na zwiêkszenie liczby po³±czeñ na trasach, gdzie one kursuj±. Ka¿dy z szynobusów zabiera ¶rednio po 150 pasa¿erów.
Maszyny kupowane s± m.in. dziêki unijnym dotacjom. Tak bêdzie równie¿ w przypadku trzech kolejnych wartych w sumie 27 mln z³, z czego 18 mln z³ pochodzi z pieniêdzy europejskich.
Jednak pojawi³ siê problem stanu technicznego torowisk na trasie Olsztyn-Braniewo. - A dok³adnie fakt, ¿e torowiska s± w wielu miejscach poro¶niête traw±, a to przek³ada siê na nisk± prêdko¶æ maszyn - mówi Urszula Pas³awska, wicemarsza³ek województwa. - Na szczê¶cie szynobusy jeszcze nie musia³y stawaæ w polu przez trawê.
Sprawa, wbrew pozorom, jest powa¿na. - Je¿eli dojdzie do wstrzymania kursów, to bêdziemy musieli zwróciæ dotacjê unijn± przyznan± na zakup pojazdów i to z odsetkami - dodaje wicemarsza³ek.
By rozwi±zaæ problem, marsza³ek Jacek Protas organizuje dzi¶ w Dobrym Mie¶cie spotkanie z w³adzami samorz±dów le¿±cych na trasie Olsztyn-Braniewo. Bêdzie zachêca³ ich do poszukania w bud¿etach pieniêdzy na odnowienie torowisk. - Zdajemy sobie sprawê, ¿e samorz±dy wol± wydaæ pieni±dze na terenie swoich miejscowo¶ci, ale rozwi±zanie tego problemu le¿y w naszym wspólnym interesie - kwituje wicemarsza³ek
¼ród³o GW/RK
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl