Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Je�eli linia Olsztyn-Braniewo nie zostanie odchwaszczona, to marsza�ek wojew�dztwa warmi�sko-mazurskiego b�dzie musia� zwr�ci� nawet kilka milion�w dotacji na zakup szynobus�w.
Po torach Warmii i Mazur je�dzi obecnie pi�� szynobus�w. Najnowszy, kt�ry wyruszy� w tras� w 2007 roku, obs�uguje lini� Olsztyn-Braniewo. Kolejarze s� z niego zadowoleni. Twierdz�, �e utrzymanie jednego szynobusu jest op�acalne i wynosi ok. 60-70 proc. koszt�w tradycyjnego poci�gu. To prze�o�y�o si� na zwi�kszenie liczby po��cze� na trasach, gdzie one kursuj�. Ka�dy z szynobus�w zabiera �rednio po 150 pasa�er�w.
Maszyny kupowane s� m.in. dzi�ki unijnym dotacjom. Tak b�dzie r�wnie� w przypadku trzech kolejnych wartych w sumie 27 mln z�, z czego 18 mln z� pochodzi z pieni�dzy europejskich.
Jednak pojawi� si� problem stanu technicznego torowisk na trasie Olsztyn-Braniewo. - A dok�adnie fakt, �e torowiska s� w wielu miejscach poro�ni�te traw�, a to przek�ada si� na nisk� pr�dko�� maszyn - m�wi Urszula Pas�awska, wicemarsza�ek wojew�dztwa. - Na szcz�cie szynobusy jeszcze nie musia�y stawa� w polu przez traw�.
Sprawa, wbrew pozorom, jest powa�na. - Je�eli dojdzie do wstrzymania kurs�w, to b�dziemy musieli zwr�ci� dotacj� unijn� przyznan� na zakup pojazd�w i to z odsetkami - dodaje wicemarsza�ek.
By rozwi�za� problem, marsza�ek Jacek Protas organizuje dzi� w Dobrym Mie�cie spotkanie z w�adzami samorz�d�w le��cych na trasie Olsztyn-Braniewo. B�dzie zach�ca� ich do poszukania w bud�etach pieni�dzy na odnowienie torowisk. - Zdajemy sobie spraw�, �e samorz�dy wol� wyda� pieni�dze na terenie swoich miejscowo�ci, ale rozwi�zanie tego problemu le�y w naszym wsp�lnym interesie - kwituje wicemarsza�ek
�r�d�o GW/RK
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl