Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Cze¶æ,
Piszê ten temat z pytaniem do osób maj±cych wiêksze wyobra¿enie o kosztach budowy infrastruktury ni¿ ja, byæ mo¿e obecnych lub Ex pracowników PLK... Chodzi o sprawê budowy jednotorowej nitki na lotnisko - bêdzie gotowe w 2012 - odchodz±cej od linii Lublin - ¦widnik. Idea jak najbardziej szczytna. Ale niestety tradycyjnie ludzie z UM bezmy¶lnie od kogo¶ zma³powali i wychodz± g³upoty. Otó¿ pomimo faktu ¿e ten planowany ³±cznik ma mieæ zaledwie 4,5 kilometra, usilnie wzbraniaj± siê przed po³o¿eniem tam trakcji elektrycznej. Brak druta uzasadniaj± tym, ¿e "przecie¿ w Krakowie ca³y wêze³ jest zelektryfikowany, a nitka do Balic nie i pasa¿erów wo¿± tam tanie szynobusy". Tak, tylko tam by³o do zrobienia ciut wiêcej ni¿ 4 km...
Oczywi¶cie zapominaj± o sprawie potwornego ha³asu emitowanego przez ka¿dy szynobus z przek³adni± hydrokinetyczn± niezale¿nie od jego producenta. Ha³as znacznie przekraczaj±cy to co "produkuj±" loki spalinowe z silnikami trakcyjnymi, o elektrowozach czy nowoczesnych EZT nie wspominaj±c. Gdyby tam by³ drut, to na pewno na obs³ugê lotniska dostaliby¶my parê EZT z planowanej przez PR transzy nowych 70 sztuk, bo lotnisko skoñcz± mniej wiêcej wtedy co maj± sie zacz±æ dostawy tych EZT. Nawet gdyby nie, to ta linia ¦widnik Lotnisko - Lublin jest tak krótka ¿e sam UM móg³by kupiæ 2 nowe 3-cz³onowe maszyny typu 14 we (po ostatniej dostawie dla SKM Newag chyba ma ju¿ "wymagane do¶wiadczenie"...) które kosztuj± mo¿e 1-1,5 mln dro¿ej ni¿ szynobusy i ta para by wystarczy³a.
Dodatkowo przystanek koñcowy na lotnisku ma byæ wewn±trz terminalu lotniska (znakomity pomys³, to ju¿ Europa wita). Co w wypadku szynobusów zwiêksza jeszcze problem ha³asu a dok³ada nowy - spaliny.
To wszystko wiemy i chcemy precyzyjnie uj±æ w zapytaniu do UM i PLK jakie wy¶lemy w przysz³ym tygodniu na ³amach mediów, najpewniej GW w Lublinie. Potrzebujê natomiast info od ludzi znaj±cych siê:
1. Jaka mniej wiêcej by³aby ró¿nica w cenie przy budowie od nowa (³±cznie z nasypem) takiej 4,5 km jednotorowej linii (w za³o¿eniu ma byæ pod 100 lub 120 km/h, brak mijanek i odga³êzieñ oprócz ewentualnie dwóch peronów w terminalu). Interesuj± mnie konkretne liczby albo procent ró¿nicy...
2. Jak siê maj± koszty eksploatacji takiej ma³ej, 3-cz³onowej jednostki elektrycznej do dwucz³onowego szynobusu - czy dro¿ej jest je¼dziæ na ropie, czy pr±dzie od PKP Energetyka... Pomiñmy awaryjno¶æ, która jest oczywi¶cie dla szynobusu wiêksza a proporcjonalna do liczby zwolnieñ i przyspieszeñ na trasie.
Z góry dziêki za odpowied¼, jest dla mnie istotna.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl