Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
W przetargu na spalinowe zespo³y trakcyjne w woj. zachodniopomorskim, PESA zaproponowa³a swe pojazdy za ok. 12 mln z³ netto za sztukê. W podobnym postêpowaniu w woj. lubelskim konsorcjum ZNTK Miñsk Maz. i PESY zaoferowa³o natomiast cenê 5,9 mln/szt. Jak informuje rzecznik bydgoskiej spó³ki, w pierwszym przypadku chodzi o ATR220, w drugim - o nowy spalinowy pojazd, roboczo nazywany "Miñsk".
- W przetargu dla Lubelszczyzny wystartowali¶my w konsorcjum z ZNTK Miñsk Maz. Ta firma jest w nim liderem. Produkt tam zaoferowany roboczo nazywamy "Miñskiem" - informuje RK Micha³ ¯urowski, rzecznik PESY Bydgoszcz.
Z czego wynikaj± ró¿nice w cenie? ATR220, czyli "Atribo", znany z rynku w³oskiego, jest produktem eksportowym bydgoskiej spó³ki. Koszt wersji dwucz³onowej to ok. 7,2 mln z³ za sztukê, trójcz³onowej - ok. 12 mln z³ netto. Dwucz³onowy "Miñsk" bêdzie natomiast pojazdem z ni¿szej pó³ki. Ni¿szy bêdzie komfort jazdy, przy jego konstrukcji bêd± wykorzystywane tañsze komponenty. Mo¿e siê wiêc w przysz³o¶ci okazaæ, ¿e oszczêdno¶ci, które dzi¶ poczyni³ marsza³ek lubelski, bêd± pozorne - mówi ¯urowski.
W postêpowaniu na zakup 5 pojazdów spalinowych dla Lubelszczyzny, wp³ynê³y dwie oferty - konsorcjum ZNTK Miñsk Maz. i PESY zaproponowa³o cenê 35 929 000 z³. Druga firma - Newag Nowy S±cz, zaoferowa³ szt za 39 587 000 z³. Przypomnijmy, ¿e po prote¶cie nowos±deckiej spó³ki z³o¿onym w tym przetargu, Lubelski Urz±d Marsza³kowski dopu¶ci³ j± do udzia³u w postêpowaniu. Zapis w SIWZ, informuj±cy o tym, ¿e w przetargu mog± wzi±æ udzia³ tylko te firmy, które przez ostatnie 3 lata sprzeda³y co najmniej 3 szt, warte co najmniej 5 mln z³ ka¿dy, zosta³ zmieniony. Dziêki temu Newag móg³ z³o¿yæ sw± ofertê.
Podobny protest zosta³ wystosowany w przetargu dla woj. zachodniopomorskiego, które chce pozyskaæ 10 spalinowych pojazdów. Tam jednak zosta³ on w ca³o¶ci oddalony.
¼ród³o
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl