Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Warszawa: Dzia³o siê. Z miejscówkami ¶ciskali siê na korytarzu
Choæ kupi³e¶ bilet z miejscówk± w pierwszej klasie nie masz ¿adnej gwarancji, ¿e ca³ej podró¿y nie spêdzisz w zat³oczonym korytarzu. Taka niemi³a niespodzianka spotka³a pasa¿erów, którzy w niedzielne popo³udnie jechali poci±giem z Warszawy do Lublina.
- Nie chodzi o pieni±dze, bo bilet kosztowa³ mnie tylko oko³o 30 z³, ale o zasadê - mówi oburzony pan Pawe³. I dodaje: - PKP Intercity nie szanuje swoich klientów.
Pan Pawe³ jecha³ z wnuczk± w niedzielê z Warszawy do Lublina. Aby nie t³oczyæ siê w ciasnym korytarzu kupi³ wcze¶niej bilety z miejscówkami w pierwszej klasie. - Na lubelskich uczelniach koñczy³y siê ferie zimowe. Spodziewa³em siê, ¿e poci±giem bêdzie jecha³o wielu studentów. Chcia³em mieæ pewno¶æ, ¿e bêdziemy mieæ miejsca siedz±ce - t³umaczy nasz czytelnik.
Poci±g wed³ug rozk³adu jazdy mia³ odjechaæ z Dworca Centralnego o godz. 15.15. - Kilka minut po 15.00, kiedy wjecha³ na peron od razu zacz±³ go szturmowaæ t³um ludzi - relacjonuje pan Pawe³ i dodaje: - W t³oku zaczêli¶my pospiesznie szukaæ wagonów pierwszej klasy, ale ich nie by³o. W rezultacie czytelnik i jego wnuczka ca³±, blisko dwu i pó³ godzinn± podró¿ stali w zat³oczonym korytarzu. - Chcia³em dowiedzieæ siê czego¶ od konduktora. Rozmawia³em te¿ z pani± w kasie biletowej. Bezskutecznie - skar¿y siê podró¿ny. - Poradzono mi tylko, ¿ebym napisa³ reklamacjê do Biura Rozliczeñ Krajowych w Krakowie - t³umaczy zdenerwowany czytelnik.
Jego irytacja jest tym wiêksza, ¿e panu Paw³owi zdarzy³o siê to nie po raz pierwszy: - 23 stycznia, gdy jecha³em z Lublina do Warszawy te¿ nie by³o wagonów pierwszej klasy - opowiada. - Dlatego postanowi³em zaalarmowaæ "Gazetê" - dodaje.
Tym samym poci±giem podró¿owa³ Janek, student UMCS z Bia³egostoku. Do poci±gu do Lublina przesiad³ siê w Warszawie. - To by³a niesamowita podró¿ - opowiada student. - Chocia¿ mia³em bilet z miejscówk± w pierwszej klasie, musia³em przepychaæ siê, ¿eby w ogóle wej¶æ do poci±gu. Gdy mi siê to ju¿ uda³o, prawie godzinê le¿a³ na moich nogach wielki, przypominaj±cy nied¼wiedzia, pies sokisty - wspomina z u¶miechem.
Co na to PKP Intercity ? - Ze wzglêdu na usterkê byli¶my zmuszeni usun±æ ze sk³adu wagon klasy pierwszej oraz wstrzymaæ sprzeda¿ biletów - t³umaczy Beata Czemerajda z Biura Komunikacji Korporacyjnej PKP Intercity. - Wszystkich pasa¿erów przepraszamy za niedogodno¶ci - dodaje.
Czy pasa¿erowie maj± szansê odzyskaæ pieni±dze za koszty podró¿y ? - Nadp³atê za bilet i miejscówkê dostan± osoby, które prze¶l± reklamacjê do Biura Rozliczeñ Krajowych w Krakowie - zapewnia Czemerajda.
Gdzie i jak sk³adaæ reklamacjê?
Reklamacje mo¿na przesy³aæ pod adres: PKP Intercity S. A. Biuro Rozliczeñ Krajowych ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków, tel. (48) 12 393 29 31, e-mail: reklamacje@intercity.pl.
Reklamacja musi mieæ formê pisemn±. Powinna zawieraæ: nazwê i adres przewo¼nika oraz nazwisko i adres pasa¿era, tytu³ i uzasadnienie, wysoko¶æ sumy, któr± chcemy odzyskaæ, bilet kolejowy oraz kopie dokumentów upowa¿niaj±ce do korzystania z ulgi w przejazdach.
Autor: Kinga Smoleñ
¬ród³o: Gazeta Wyborcza Lublin
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl