Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Wklejam czê¶æ artyku³u:
Sprzeda¿ Orlenu KolTrans i Orlenu Transport to dodatkowo zastrzyk gotówki na realizacjê celów strategicznych paliwowego koncernu. Nieoficjalnie siê mówi, ¿e warto¶æ rynkowa obu logistycznych firm mog³aby wynie¶æ 200-300 mln z³. Orlen rozwa¿a sprzeda¿ obu firm transportowych, poniewa¿ chce siê skupiæ na dzia³alno¶ci podstawowej, czyli petrochemicznej i rafineryjnej.
Jednocze¶nie jego przedstawiciele uwa¿aj±, ¿e transport realizowany przez firmê zewnêtrzn± jest najbardziej op³acalny. Przyk³adem mog± byæ zagraniczne koncerny paliwowe, które nie posiadaj± w³asnych spó³ek logistycznych. Eksperci twierdz±, ¿e zewnêtrzni przewo¼nicy kolejowi i drogowi s± w stanie zapewniæ lepsze wykorzystanie taboru ni¿ firmy, dla których jest on dzia³alno¶ci± dodatkow±. Odci±¿aj± te¿ spó³ki z kosztów zakupu samochodów, wagonów i lokomotyw oraz ich napraw i modernizacji.
Rok temu spó³ka rozwa¿a³a sprzeda¿ ca³ych spó³ek lub te¿ ich maj±tku trwa³ego. Nowym w³a¶cicielom przekaza³aby te¿ wszystkie zlecenia na wykonywanie przewozów i zarz±dzanie taborem oraz infrastruktur± kolejow±. W ocenie specjalistów pe³ny outsourcing móg³by daæ firmie oszczêdno¶ci oko³o 20 proc. realnych kosztów ponoszonych dzi¶ na transport. Tymczasem tylko wydatki na przewozy kolejowe realizowane na rzecz grupy szacowane s± na ponad 100 mln z³. Dwa razy tyle mog± kosztowaæ przewozy samochodowe.
pe³na wersja
TU
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl