: Kampania informowania pasa¿erów o ich prawach 

Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

Komisja rozpoczyna kampaniê informowania pasa¿erów o ich prawach

Dziêki zainicjowanej dzi¶ przez Komisjê Europejsk± ogólnoeuropejskiej kampanii reklamowej w 23 jêzykach, pasa¿erowie bêd± mieli ³atwiejszy dostêp do informacji o ich prawach w przypadku podró¿y kolej± lub samolotem. Mimo ¿e Komisja wprowadzi³a w ostatnich latach prawo zapewniaj±ce pasa¿erom korzystaj±cym z transportu lotniczego i kolejowego takie same standardy w ca³ej Unii Europejskiej, nie wszyscy pasa¿erowie s± jeszcze ¶wiadomi tego, co im siê nale¿y.

Aby temu przeciwdzia³aæ, od dzi¶ na lotniskach i stacjach kolejowych w krajach cz³onkowskich Unii Europejskiej pojawi± siê plakaty przypominaj±ce pasa¿erom o ich prawach. Podró¿ni bêd± mogli równie¿ znale¼æ potrzebne informacje w bezp³atnych broszurach oraz na specjalnie zaprojektowanej stronie internetowej dostêpnej we wszystkich jêzykach urzêdowych Unii Europejskiej.

- Podczas gdy miliony Europejczyków przygotowuj± siê do wyjazdu na zas³u¿ony urlop w te wakacje, my chcemy aby podró¿owanie by³o dla nich tak proste, jak to tylko mo¿liwe i aby znali swoje prawa oraz wiedzieli, jak uzyskaæ pomoc w ich dochodzeniu, je¿eli bêd± jej potrzebowaæ. Nigdy ma jest zbyt wiele informacji na ten temat. Mamy nadziejê, ¿e dziêki rzucaj±cym siê w oczy plakatom na lotniskach w ca³ej Europie oraz za pomoc± ulotek i informacji online we wszystkich jêzykach UE bêdziemy mogli dotrzeæ do milionów pasa¿erów podró¿uj±cych tego lata i w nadchodz±cych miesi±cach. – powiedzia³ dzi¶ wiceprzewodnicz±cy Komisji Europejskiej Siim Kallas, odpowiedzialny za transport.

W ramach kampanii “Twoje prawa pasa¿erskie pod rêk±” uruchomiona zosta³a strona internetowa http://ec.europa.eu/passenger-rights Tutaj ka¿dy mo¿e tak¿e uzyskaæ informacje o sowich prawach dla ka¿dego rodzaju transportu.

Prawa pasa¿erów reguluj±, co siê nale¿y pasa¿erom, kiedy co¶ pójdzie nie tak podczas podró¿y, np w sytuacji, gdy ich podró¿ zostaje opó¼niona lub odwo³ana albo te¿ gdy ich baga¿ zostanie zgubiony lub uszkodzony. Gwarantuj± tak¿e równe traktowanie osób niepe³nosprawnych lub z ograniczon± sprawno¶ci± ruchow±.

¼ród³o: Rynek Kolejowy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl