[Poradnik] [T³umaczenie] Zmiana zaklêæ na zdolno¶ci wrodzone 

Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

Oryginalny tekst

Przy tworzeniu nowych podklas czêsto wystêpuje potrzeba szybkiej i ³atwiej zmiany zaklêæ magów i kap³anów na zdolno¶ci wrodzone. Jedn± z metod wykonania takiego zabiegu jest otwarcie swojego edytora czarów, skopiowanie zaklêcia, zmiana typu czaru na wrodzony, zmiana ikony na wersjê zdolno¶ci wrodzonej. Potem siê ju¿ daje plik do folderu moda za¶ w pliku tp2 dajemy komendê kopiowania.

Podczas tworzenia moda Cleric Remix (teraz Divine Remixes) czêsto siê to powtarza³o, i szybko zmêczy³o mnie robienie tych samych zmian bez koñca. Ponadto, je¶li gracz zainstaluje wcze¶niej moda, który zmienia bazowe zaklêcie, to wyst±pi brak konsekwencji np. czar maga bêdzie zedytowany za¶ Twoja zdolno¶æ wrodzona bêdzie stara.

Idealnym rozwi±zaniem jest u¿ycie komendy COPY_EXISTING i naniesienie na czar kilku poprawek. Przyk³ad, który tu pokazujê zmienia czar maga Wy³adowanie ³añcuchowe na zdolno¶æ wrodzon± o nazwie C!TLCHNL.spl, która u¿yta zosta³a w modzie Cleric Remixes.


COPY_EXISTING ~SPWI615.spl~ ~override/C!TLCHNL.spl~
WRITE_SHORT 0x1C 4 // linijka ta zmienia typ czaru na zd. wrodzon± (4)
WRITE_LONG 0x34 1 // linijka ta zmienia poziom rzucanego czaru na 1 – konieczne, by zdolno¶æ nie kaszani³a siê przy u¿ywaniu jej w skryptach (przyp. t³um)
READ_LONG 0x64 "offset_abil"
READ_SHORT 0x68 "num_abil"
READ_ASCII ("%offset_abil%" + 0x04) "bam" // odczytuje nazwê pliku ikony zdolno¶ci wrodzonej
WRITE_EVALUATED_ASCII 0x3A "%bam%" // przepisujê nazwê ikony zd. wrodzonej do pola ikony czaru
SAY NAME1 ~blah~
SAY NAME2 ~blah~
SAY UNIDENTIFIED_DESC ~blah~
SAY DESC ~blah~
WHILE (0 < "%num_abil%")
BEGIN
WRITE_SHORT (("%offset_abil%" + 0x02) + (("%num_abil%" - 1) * 0x28)) 4 // zmienia ikonê na wrodzon± (4)
SET "num_abil" = ("%num_abil%" - 1)
END


Mo¿e to byæ u¿ywane i w drug± stronê, lub by zmieniæ zaklêcie maga na kap³añskie itp. przez zmianê cyfry 4 (pogrubiona) przy dwóch komendach WRITE_SHORT. Je¶li chcesz zmieniæ nazwê i opis czaru, mo¿esz u¿ywaæ wszystkich dostêpnych przy COPY_EXISTING komend SAY. Na przyk³adzie komendy SAY s± zaznaczone na br±zowo, i nie s± wymagane - przydadz± Ci siê, gdy bêdziesz chcia³ zmieniæ opis czaru.

Ta sekcja na zielono jest g³ówn± czê¶ci± procedury. Najpierw czytasz ilo¶æ zdolno¶ci i gdzie zaczynaj± siê w pliku. Wtedy tworzysz pêtlê u¿ywaj±±c WHILE które przechodzi przez i patchuje ka¿d± zdolno¶æ z lokacj± ikony zdolno¶ci (4). Potrzebujesz ilo¶æ zdolno¶ci i ich offset by dowiedzieæ siê ile razy WHILE siê zapêtli i dok³adny OFFSET do zapachowania.

Fioletowa czê¶æ s³u¿y zmianie ikony czaru i tak¿e jest opcjonalna. Standardowo, ka¿dy czar ma 3 ikony nazwane xxxxA.bam, xxxxB.bam, xxxxC.bam. Wersja A u¿ywana jest dla zwojów, wersja B w ksiêdze czarów, za¶ C to wersja u¿ywana przy wci¶niêciu przycisku 'Rzucanie czarów' lub 'Zdolno¶ci wrodzone' (kamieñ -przyp. t³um). W przyk³adzie korzystamy z prawa, ¿e warto¶æ 'Abilities' (zdolno¶æ -przyp. t³um) zawsze u¿ywa wersji B i kopiujemy jego nazwê do g³ównej sekcji. Nale¿y pamiêtaæ, ¿e jest to sensowne tylko przy zmianie czaru na zdolno¶æ specjaln± i w innym wypadku lepiej to sobie odpu¶ciæ.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl