Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Jednym z ciekawszych typów modów do gry Baldur's Gate 2 s± na pewno te, które wprowadzaj± dodatkowe podklasy. Jak oni to robi±? Tego siê nauczymy. Dziêki temu prostemu tutorialowi, mam nadziejê, nauczysz siê jak skonstruowaæ moda z prost± podklas±. Do tego nie dziêki dziadowskim programom typu Kit Creator i inne duperele, lecz z pomoc± WeiDU. Na pocz±tku mo¿e wyda Ci siê trudne, jednak w przysz³o¶ci bêdzie przed³u¿eniem twojej rêki Zaczynamy.
a) Ograniczenia silnika Infinity
//NOTKA// Ten ma³y dodatek '¶ci±g³em' trochê z poradnika stworzonego przez JComptona, jednak uwa¿am, ¿e sam bym tego lepiej nie zrobi³. //NOTKA//
* Brak mo¿liwo¶ci stworzenia nowej listy przedmiotów u¿ywalnych/nieu¿ywalnych - czyli o podklasach o jaki¶ egzotycznych restrykcjach zapomnijcie. Mo¿na korzystaæ tylko z oryginalnych. Jedyn± mo¿liwo¶ci± stworzenia nowej listy, jest próba podpiêcia kilku starych podklas o podobnych ograniczeniach do jednej listy, i zajêcie tej wolnej samemu - tak zrobi³ chocia¿by Bigg w Refinements. Jednak to trudna rzecz i nie radzê pocz±tkuj±cym tego próbowaæ.
* Wysokie cechy minimalne to zaleta a nie wada. Przynajmniej przy graniu w BG2 bez przenoszenia postaci z BG1. Gdy tworzymy postaæ w Cieniach Amn, komputer przy losowaniu automatycznie dodaje te punkty, które brakuje postaci do minimalnej cechy... Wiêc postaæ o minimalnych cechach wszystko na 25, mia³aby wszystko na 25... Radzê siê ograniczaæ na tym polu.
* Przyciski na pasku s± zakodowane. Nie mo¿na dodaæ magowi zdolno¶ci Krycia siê w cieniu, czy wojownikowi czarowania. Ponadto, nie mo¿na zmieniaæ podklasie listy zaklêæ. Nie da siê stworzyæ kap³ana, który mia³by te¿ Ksiêgê maga.
* Barbarzyñca, Mnich i Czarownik nie mog± mieæ normalnych podklas. Mo¿na tylko stworzyæ symulacjê podklasy - w postaci skryptu, który na odpowiednich poziomach nak³ada na postaæ odpowiednie czary. Ale to wadliwa metoda. U¿yto jej u np. Spellsworda z Art of Weaving/RPG Dungeon Kitpack.
* Jedna klasa mo¿e mieæ maksymalnie 9 podklas. Dla przyk³adu TDD zajmuje wszystkie sloty.
b) Analizowanie pliku tp2
Tak wiêc najpierw sprawd¼my plik tp2 jakiego¶ moda np. Lester NPC Shaggiego. Fajnie by by³o, gdyby¶cie go sobie ¶ci±gneli.
1. ADD_KIT ~WOJKUF~ / nazwa robocza podklasy
2. ~WOJKUF 1 1 1 1 1 1 1 1~ / Clasweap.2da - w jakich broniach (podzia³ BG1) postaæ mo¿e byæ bieg³a
3. ~WOJKUF 5 5 1 5 5 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 1 1 2 2 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0~ / weapprof.2da - w jakich broniach (podzia³ BG2) ile postaæ mo¿e daæ p. bieg³o¶ci
4. ~WOJKUF 0 0 16 7 7 0~ / abclasrq.2da - wymagania podklasy
5. ~WOJKUF 0 0 0 0 0 0~ / Abclsmod.2da - modyfikator cech
6. ~WOJKUF 0 0 0 0 0 0~ / Abdcdsrq.2da - cechy wymagane by dwuklasowaæ
7. ~WOJKUF 0 0 0 0 0 0~ / Abdcdcrq.2da - cechy wymagane by dwuklasowaæ
8. ~WOJKUF 0 0 0 0 0 0 1 1 1~ / Alignmnt.2da - charakter dostêpny dla podklasy.
9. ~WOJKUF 0 0 0 0 0 0~ / dualclas.2da - mo¿liwo¶æ dwuklasowania
10. ~lester_the_npc\wojkuf.2da~ / tabela zdolnosci
11. ~K_F_H K_F_D K_F_G K_F_E K_F_HE K_F_HL K_F_HO~ / umiejscowienie na li¶cie klas i dostêp dla ró¿nych ras
12. ~0x00000001 2~ / lista przedmiotów dostêpnych dla podklasy (patrz kitlist.2da)
13. ~Fi0~ / lista zdolnosci wysokopoziomowych
14. ~CHAN09 * HELM07 BAG20 RING06 RING31 * BOOT01 AMUL19 BRAC16 BELT06 AROW11,40 BULL03,40 BOLT06,40 POTN52,5 POTN4,2 POTN14,5 HAM07 SW1H27 STAF08~ / przedmioty przy rozpoczeciu TB
15. SAY ~Wojownik Kufla Piwa~ / tytul podklasy
16. SAY ~Wojownik Kufla Piwa~ / znowu tytul podklasy (w ang. jest ró¿nica, u nas nie)
17. SAY ~WOJOWNIK KUFLA PIWA: Na pierwszy rzut oka jest przeciêtnym, niczym nie wyró¿niaj±cym siê rycerzem. Jednak gdy jest pijany, uwalniane s± jego nadzwyczajne umiejêtno¶ci.
Zalety:
- postaæ pijana otrzymuje wysokie premie do si³y i kondycji
- zdolno¶æ udawania jest równie skuteczna co niewidzialno¶æ
- sta³a niewra¿liwo¶æ na ataki mentalne
Wady:
- nie mo¿e specjalizowaæ siê w broni dystansowej
- brak dwu- i wieloklasowo¶ci
- czasem problemy z dostaw± alkoholu
- nadmiar alkoholu powoduje wysokie kary do zrêczno¶ci~ (opis)
Powoli opiszê ci jaka linijka czym siê zajmuje.
1. Komenda ADD_KIT wprowadza do gry now± podklasê. Wa¿na jest nazwa techniczna (w tym przypadku WOJKUF), umieszczasz j± przy ka¿dym odno¶niku do plików 2da (wypisane s± po linijce).
2. W linijce tej ustalasz na jakie typy broni podklasa mo¿e wydaæ punkty bieg³o¶ci. Jednak s± to podstawowe typy. Ma³e miecze, du¿e miecze itp. By sprawdziæ kolejno¶æ, poszukaj pliku 2DA o nazwie CLASWEAP.2da. 1 oznacza, ¿e podklasa mo¿e uzyskaæ bieg³o¶æ w broni, 0 ¿e nie.
3. Z kolei w tej linijce ustalasz, ile punktów bieg³o¶ci podklasa mo¿e wydaæ na poszczególn± broñ. By sprawdziæ kolejno¶æ broni, otwórz plik 2DA WEAPPROF.2da . 1-5 oznacza ile podklasa mo¿e wydaæ punktów na broñ. Je¿eli warto¶æ wynosi 0, podklasa nie mo¿e uzyskaæ bieg³o¶ci.
UWAGA! To, ¿e podklasa nie mo¿e uzyskaæ bieg³o¶ci wcale nie oznacza, ¿e nie mo¿e jej u¿ywaæ. To jest ustalone w li¶cie przedmiotów dostêpnych dla podklasy. !UWAGA
4. Cechy wymagane dla podklasy. Czyli po ustaleniu np. Wisdom na 9, przy tworzeniu postaci, gdy warto¶æ ta bêdzie mniejsza, m±dro¶æ wzro¶nie do 9. Nie przesadzaj z wymaganiami. W BG2 to bardziej bonus ni¿ wada.
Uwa¿aj, kolejno¶æ cech nie jest standardowa jak w BG. Sprawd¼ koniecznie plik abclasrq.2da .
5. Modyfikacja cech. Czyli np. +1 do si³y, czy -2 do charyzmy przy tworzeniu. W oryginalnej grze np. -2 do si³y i kondycji dla M¶ciciela.
To samo co wy¿ej, kolejno¶æ cech nie jest standardowa.
6 i 7. Jedno to wymagania potrzebne by dwuklasowaæ na t± podklasê (kompletny absurd - przy dwuklasowaniu nie mo¿na wybieraæ podklasy) za¶ drugie to wymagania potrzebne by z tej podklasy dwuklasowaæ na jak±¶ inn±. Nie pamiêtam jednak które to które - bez obaw mo¿na wpisaæ tak samo.
8. Ograniczenia charakteru. S± w kolejno¶ci PD, ND, CD, PN, N, CN, PZ, NZ, CZ. Sprawd¼ te¿ w pliku alignmnt.2da . 1 oznacza to, ¿e mo¿na wybraæ taki charakter, 0 ¿e nie.
9. Dwuklasowanie. Na jak± klasê mo¿na dwuklasowaæ, na jak± nie. Jednak pamiêtaj, ¿e standardowych ograniczeñ nie ominiesz. Wiêc nie da siê zrobiæ maga dwuklasuj±cego na druida itp.
10. Jest to okre¶lenie miejsca, gdzie znajduje siê tabela zdolno¶ci. Tam bêdziemy ustalaæ na jakich poziomach co podklasa zyska. *(dalsza czê¶æ tutoriala)
11. Rasy dla podklasy. Koñcówka oznacza rasê. Np. jak chcesz wojownika, który mo¿e zostaæ tylko krasnolud, zostawiasz tam tylko K_F_D . W tym, ¶rodkowa litera oznacza klasê, za¶ ostatnia rasê.
12. Wa¿na rzecz - lista ograniczeñ przedmiotów. Niestety, w BG2 nie mo¿na stworzyæ nowej listy - trzeba korzystaæ ze starych. Czyli nie mo¿esz zrobiæ wojownika, który nie bêdzie móg³ korzystaæ z np. ³uku. Najwy¿ej takiego, który nie mo¿e uzyskaæ bieg³o¶ci (ale to nieeleganckie). Niestety musimy u¿ywaæ oryginalnych ograniczeñ broni. Chocia¿... jest oczywi¶cie wyj±tek.
Da siê stworzyæ now± listê. W oryginalnej grze niektóre podklasy maj± dos³ownie takie same listy. Wtedy da siê dla nich obu daæ t± sam± listê, i stworzyæ now±. Ale to dosyæ trudne. Jeszcze nie do koñca doszed³em jak to dzia³a.
Je¶li chcia³by¶ zobaczyæ, to sprawd¼ Refinements mod z
www.spellholdstuidos.net . Jest tam podklasa Anio³a miecza, która sprawia, ¿e Skald i B³azen korzystaj± z tej samej listy przedmiotów - tworz±c woln± listê, któr± wykorzystuje ta specyficzna podklasa.
13. Lista zdolno¶ci wysokopoziomowych z pominiêtym prefiksem LU. Jednak je¶li tworzysz now± listê (je¶li masz jak±¶ now± zdolno¶æ wysokopoziomow±) to musisz sobie stworzyæ now±. Wystarczy sobie wyeksportowaæ star±, w wolnym polu dopisaæ nazwê pliku spl swojej zdolno¶ci i git.
14. Lista przedmiotów, z jakimi postaæ zaczyna TB. Mo¿esz zmieniaæ jak chcesz.
15, 16, 17. Nazwy i opis. W polskiej wersji powiniene¶ tytu³y zaczynaæ od du¿ych liter.
c) Analizowanie pliku CLAB
Nastêpn± rzecz± wa¿n± w podklasie jest plik CLAB, to on ustala jakie zdolno¶ci otrzymuje podklasa na ka¿dym poziomie. Mo¿na go otwieraæ i edytowaæ notatnikiem. Radzê wy³±czyæ zawijanie linijek.
Jak zauwa¿y³e¶ pewnie, w ca³ej d³ugiej komendzie dodawania podklas w WEIDU, by³a taka linijka:
10. ~lester_the_npc\wojkuf.2da~ / tabela zdolnosci
prawdopodobnie najwa¿niejsza linijka w tym wszystkim. Otó¿ jest to odno¶nik do pliku 2da,w którym zawarte s± wszystkie zdolno¶ci itp. Zajrzyjmy do ulubionego wojkufa
(UWAGA! WKLEJ TEKST NA DOLE DO NOTATNIKA I WY£¡CZ ZAWIJANIE LINIJEK. !UWAGA)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
ABILITY1 AP_KUFINNT **** **** GA_KUFSPIEW **** **** GA_KUFZAT **** **** GA_KUFBRSRK **** **** GA_KUFUDAW **** **** **** GA_KUFNALEW **** **** **** GA_KUFZION **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** ****
Oczywi¶cie ka¿da tabela zdolno¶ci ma wiêcej linijek, ale jedna mi wystarczy by ci pokazaæ ocb. Otó¿ jak widzisz, s± tu wypisane nazwy plików spl (ale bez rozszerzenia), za to z prefiksem AP_ lub GA_.
AP_ u¿ywasz dla efektów nak³adanych na postaæ, np. 10% odporno¶ci na ¿ywio³y.
GA_ u¿ywasz do zdolno¶ci 'rzucanych'. Np. Rozw¶cieczenie lub Nak³±danie r±k.
Najlepiej skopiuj i wyczy¶æ tabele z jakiego moda I sam powpisuj swoje parametry. Pamiêtaj, ¿e odstêpy nie musz± byæ równe - wystarczy po prostu ilo¶æ "komórek" (****).
d) Tworzenie przyk³adowej podklasy Siekacza
No. Teraz chyba bêdziesz umia³ skonstruowaæ podklasê. Dla pewno¶ci dam ci co¶ w rodzaju 'instrukcji'.
1. Pomys³ na podklasê. Przyk³adowo:
SIEKACZ: Sieka ¿e hej
Zalety:
- Raz dziennie na 4 poziomy do¶wiadczenia mo¿e u¿yæ zdolno¶ci 'Delikatne zdenerwowanie', która daje mu na czas 30 sekund premiê +2 do si³y i kondycji.
- Premia +2 do obra¿eñ
- Premia +1 do si³y
Wady:
- Mo¿e uzyskaæ wielkie mistrzostwo (5 punktów bieg³o¶ci) tylko w mieczach i toporach, w pozosta³ych broniach jest ograniczony do bieg³o¶ci
- Kara -1 do trafienia i KP
Co robimy?
2. Najpierw stworzymy zdolno¶æ Delikatnego zdenerwowania. Otwieramy DLTCEP, i edytujemy sobie 'Sza³ Barbarzyñcy'. Wywalamy wszystko oprócz a) premii do si³y i kondycji (ale ustalamy je na 2) i animacji (po prostu bêdzie ³adniej wygl±da³o). Mamy ju¿ jedn± zdolno¶æ. Pamiêtaj, ¿e musisz j± zapisaæ jako oddzielny plik. Nazwijmy go WKURW.spl
3. Teraz pobawimy siê statystykami (trafienie, obra¿enia, KP)
Tworzymy nowy 'czar' w DLTCEP. Dajemy mu Pernament i 100% szansy. No i efekty. THAC0 bonus -1, Armor Class bonus -1, Damage bonus +2. Czar zapisujemy jako SIEKBON.spl
4. Planujemy sobie, ¿e plikiem zdolno¶ci bêdzie SIEKACZ.2DA . Jak go 'tworzymy'? Otó¿ kopiujemy do swojego folderu plik 2da z jakiego¶ innego moda (choæby Lestera), czy¶cimy mu linijki, gdzie powpisywane s± jakie¶ zdolno¶ci. No i mamy czyst±, dziewicz± (he he) kartê zdolno¶ci. Robimy tak± sztuczkê.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
ABILITY1 AP_SIEKBON **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** ****
ABILITY2 GA_WKURW **** **** **** GA_WKURW **** **** **** GA_WKURW **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** **** ****
Dalej mi siê nie chcia³o kopiowaæ. Krótkie przypomnienie. AP_SIEKBON sprawia, ¿e czar SIEKBON jest na sta³e rzucony na postaæ z t± podklas± (czyli otrzymuje -1 do KP, trafienia, [uwaga - to s± kary nie premie] i +2 do obra¿eñ).
GA_WKURW sprawia, ¿e na danym poziomie Siekacz otrzymuje mo¿liwo¶æ rzucania raz na dzieñ zdolno¶ci wkurwienie. Czyli na 1 poziomie mo¿e 1 raz, na 4, 2 razy, na 8 3 razy itd.
5. WeiDU
Stwórz sobie folder np. PRACOWNIA. W nim musz± siê znale¼æ: kolejny folder, o nazwie Siekacz, plik Weidu.exe (skopiuj z folderu WeiDU) i plik z rozszerzeniem .tp2 z jakiego¶ moda (obojêtnie jakiego). Teraz otwórz folder Siekacz. Skopiuj do niego pliki zaklêæ (wkurw.spl , siekbon.spl) i plik 2DA z zdolno¶ciami (siekacz.2da). Oprócz tego, stwórz w nim folder o nazwie backup, wejd¼ do niego. Stwórz plik notatnika te¿ o nazwie backup i nagrazmol w nim co¶. Byle co.
Teraz bierzemy siê do pliku tp2. Otwórz go za pomoc± notatnika i wyczy¶æ zupe³nie. Skasuj wszystko. A tera zacznij wpisywaæ.
( w takich znaczkach // s± opisy dla ciebie - ich nie pisz )
// POCZ¡TEK TP2 //
BACKUP ~siekacz\backup~
AUTHOR "emailemaliemalia "
BEGIN ~Tandetna podklasa siekacza dla BG2~
// To jest procedura dodawania podklasy //
ADD_KIT ~SIEKACZ~
~SIEKACZ 1 1 1 1 1 1 1 1~
~SIEKACZ 5 5 1 1 1 1 5 1 5 5 5 5 5 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 2 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0~
~SIEKACZ 0 0 16 7 7 0~
~SIEKACZ 0 0 0 0 0 0~
~SIEKACZ 0 0 0 0 0 0~
~SIEKACZ 0 0 0 0 0 0~
~SIEKACZ 0 0 0 0 0 0 1 1 1~
~SIEKACZ 0 0 0 0 0 0~
~Siekacz\siekacz.2da~
~K_F_H K_F_D K_F_G K_F_E K_F_HE K_F_HL K_F_HO~
~0x00000001 2~
~Fi0~
~CHAN09 * HELM07 BAG20 RING06 RING31 * BOOT01 AMUL19 BRAC16 BELT06 AROW11,40 BULL03,40 BOLT06,40 POTN52,5 POTN4,2 POTN14,5 HAM07 SW1H27 STAF08~
SAY ~Siekacz~
SAY ~Siekacz~
SAY ~SIEKACZ: Sieka ¿e hej
Zalety:
- Raz dziennie na 4 poziomy do¶wiadczenia mo¿e u¿yæ zdolno¶ci 'Delikatne zdenerwowanie', która daje mu na czas 30 sekund premiê +2 do si³y i kondycji.
- Premia +2 do obra¿eñ
- Premia +1 do si³y
Wady:
- Mo¿e uzyskaæ wielkie mistrzostwo (5 punktów bieg³o¶ci) tylko w mieczach i toporach, w pozosta³ych broniach jest ograniczony do bieg³o¶ci
- Kara -1 do trafienia i KP~
// A tutaj jest procedura kopiowania plików z folderu Siekacz do Override. //
COPY ~siekacz\wkurw.spl~ ~override~
SAY NAME1 ~Delikatne zdenerwowanie~
// jak zauwa¿y³e¶ jest tu co¶ takiego jak SAY NAME1. Sprawia to, ¿e czar ten ma nazwê wy¶wietlan± podczas gry. Wymagaj± tego tylko czary, które wybierasz z okienka zdolno¶ci specjalnych. //
COPY ~siekacz\siekbon.spl~ ~override~
// jak widzisz, tutaj ju¿ tego nie ma - s± to czyste premie/kary, to po kiego //
// KONIEC TP2 //
No i to ca³y plik tp2. Pozosta³a ci jeszcze zmiana nazw. Plik tp2 musi siê nazywaæ Setup-Siekacz. Tak samo nazwij plik WeiDU.exe . Teraz skopiuj te trzy pliki (plik tp2, plik exe i folder Siekacz), odpal setup-siekacz.exe, zaakceptuj instalacjê, i ciesz siê zrobion± przez siebie podklas± Gratki.
No i polecam teraz przypatrzeæ siê ró¿nym modom z podklasami. Sprawdzaj, co sprawi to, ¿e zmienisz który¶ z parametrów. I oczywi¶cie pytaj siê - nigdy nie zaszkodzi.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl