Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
PUNKTY ZEPSUCIA:
Pokazuje, jak bardzo postaæ zbli¿a siê do zostania fanatycznym wyznawc± chaosu. Bogowie chaosu obserwuj± i wy³apuj± przypadki, gdy postaæ „gotowa” jest zostaæ ich wyznawc±. Wówczas wykorzystuj± swoje Boskie moce i zasypuj±c dana istotê obietnicami potêgi i przeci±gaj± j± na swoj± stronê. W tym momencie MG ma dwa wyj¶cia: 1. pozwala graæ graczowi dalej t± postaci±, tylko ¿e musi siê ona zachowywaæ jak typowy fanatyczny wyznawca mrocznych bóstw; 2. Gracz traci postaæ.
Postaæ mo¿e mieæ tyle Punktów Zepsucia ile wynosi jej SW. Po przekroczeniu nale¿y wykonaæ test SW z modyfikatorem równym Punktów Zepsucia minus SW. Przy udanym nic siê nie dzieje, jednak przy otrzymaniu kolejnego Punktu Zepsucia od razu nale¿y wykonaæ test ponownie. Przy nieudanym, postaæ przechodzi na stronê chaosu.
Punkty Zepsucia dostaje siê g³ównie za kontakty z chaosem. Mo¿e to byæ kontakt ze spaczeniem(nawet na krótk± chwilê), pomoc grupie kultystów(nawet nie¶wiadoma) lub opowiadanie siê po stronie chaosu, itd. Ilo¶æ punktów jest zale¿na od MG i rozdaje je po zakoñczeniu sesji razem z Punktami Do¶wiadczenia.
Punktów Zepsucia nie dostaje siê za mordowanie, zabijanie, okradanie itp. Chyba, ¿e ma to zwi±zek z mroczna potêg± chaosu lub postaæ zachowuje siê jak jaki¶ fanatyk/wariat i morduje wszystko na swej drodze-tacy równie¿ s± przydatni dla bogów chaosu.
Magowie dostaj± Punkty Zepsucia zawsze gdy wyst±pi przekleñstwo tezeentha(wyj±tkiem jest rzucanie z magicznego pergaminu i ich tworzenia) oraz odprawiania rytua³ów. Mag wykonuje dodatkowy test SW. Przy udanym otrzymuje tylko tyle punktów zepsucia ile wypad³o na ko¶ci. Przy nieudanym otrzymuje tyle punktów zepsucia ile wynosi poziom mocy czaru pomno¿ony przez stopieñ manifestacji. Owe punkty mag liczy sobie na bie¿±co i s± one zliczane w oddzielnej puli, jednak dodaje siê je do sumy Punktów Zepsucia.
Przyk³ad:
Postaæ rzuca 3 ko¶ci k10 na ustalenie poziomu mocy. Wypada 3,5,3. Jest dublet. Prócz przekleñstwa tzeentcha, nale¿y wykonaæ test SW. Przy udanym postaæ otrzymuje 3 punkty zepsucia(poniewa¿ ta liczba by³a w dublecie). Przy nieudanym postaæ otrzyma 6 punktów(3 z ko¶ci i mno¿nik razy 2 poniewa¿ na dwóch ko¶ciach wypad³o 3).
Mag mo¿e pozbywaæ siê Punktów Zepsucia zdobytych za rzucanie czarów poprzez Medytacjê. Ka¿da godzina Medytacji obni¿a Punkty Zepsucia z magii o warto¶æ cechy Magia. Nie obni¿a Punktów Zepsucia zdobytych nie z czarów.
Punkty Zepsucia (prócz tych z czarów) postacie mog± obni¿yæ wykonuj±c jakie¶ prawe zadania, swoim zachowaniem, jednym s³owem jednoznacznie opowiadaj±c siê po stronie prawo¶ci. I tutaj równie¿ ilo¶æ straconych Punktów Zepsucia jest zale¿na od MG.
Jednak o ile punkty Zepsucia jest ³atwo dostaæ, to utraciæ jest je ciê¿ko.
FART:
Dzia³a jak punkty szczê¶cia. Im postaæ ma wiêcej do¶wiadczenia, tym mniej punktów farta otrzymuje. Punkty Farta odnawiaj± siê przed ka¿d± sesj± lub mo¿e je w trakcie rozgrywanej sesji odnowiæ MG.
Wydanie punktu szczê¶cia powoduje, ¿e co¶ naszemu BG siê automatycznie udaje. Punkt farta mo¿na wydaæ dopiero po normlanym te¶cie,
Przyk³ad1. Hans wspina siê po ¶liskiej ¶cianie. Jest ju¿ w jej po³owie i nagle trafia na zdradliwy fragment. Wykonuje test niestety z niepowodzeniem i ju¿ wie ¿e zaraz jego ko¶ci po³ami± siê o twardy bruk. Postanawia jednak wydaæ punkt farta, dziêki czemu udaje mu siê wej¶æ na ¶ciane ju¿ bez ¿adnych dodatkowych testów.
Przyk³ad2.
Urlich usilnie stara siê rzuciæ ognisty podmuch, ¿eby wspomóc dru¿ynê swoj± potê¿na magi±. Jednak na ko¶ciach wypada mu 2,2,2. Nie do¶æ ¿e nie uzyska³ wymaganego poziomu mocy, to na dodatek dopada go przekleñstwo Tzeentha. Jednak mo¿e wydac punkt farta aby zaklêcie mu siê uda³o. Nie mo¿e go wydac jednak jednak na unikniêcie przekleñstwa tzeentha.
Nie mo¿na wydaæ punktu farta, ¿eby jednym ciosem zg³adziæ przeciwnika. One s± po to, ¿eby pocz±tkuj±cy BG te¿ mogli zab³ysn±æ lub odwa¿niej zadzia³aæ, gdy wymaga tego sytuacja.
WYCZERPANIE:
Chodzi o zmêczenie organizmu – fizyczne i/lub psychiczne. Np. po ca³onocnym po¶cigu za zbiegiem po lesie BG otrzyma 1 punkt wyczerpania. Ka¿dy punkt powy¿ej Wt postaci to karny modyfikator -10% do wszystkich testów. 8 godzinny sen niweluje wszystkie punkty wyczerpania.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl