: Rozmowa z L. Kaczyñskim o sto³ecznej SKM 

Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

Prezydent L. Kaczyñski uwa¿a, ¿e jego inicjatywa powo³ania sto³ecznej Szybkiej Kolei Miejskiej napotyka³a przeszkody ze strony kolejarzy, którzy domagali siê, by z nimi co¶ uzgodniæ i np. wpisaæ te nowe poci±gi do rozk³adu jazdy. W zwi±zku z tym L. Kaczyñski zapowiada³, ¿e najpierw musi rozbiæ stary uk³ad, który zakorzeniony jest intelektualnie w przesz³o¶ci, a rozk³ad jazdy traktuje, jakby to by³a jaka¶ ¶wiêto¶æ. O¶wiadcza³ wrêcz, ¿e "nasza kolej bêdzie je¼dziæ poza rozk³adem" i ¿e w³adze PKP po wyborach mog± mu skoczyæ.

Tu¿ przed wyborami przeprowadzi³am rozmowê z L. Kaczyñskim na temat Szybkiej Kolei Miejskiej:

Redakcja - Na jakim etapie jest budowa Szybkiej Kolei Miejskiej, czyli nadziemnego metra?
L. Kaczyñski - Powo³ali¶my ju¿ spó³kê, prezesa, uzgodnili¶my odpowiednie wynagrodzenie, mamy stronê w internecie i kilka propozycji na logo SKM!
- Kiedy wiêc kolej ruszy?
- Podk³ady kolejowe pod ko³a naszej inicjatywy rzuca PKP, bezczelnie ¿±daj±c, by¶my z nimi uzgodnili, jak SKM ma je¼dziæ, czyli wpisaæ j± do rozk³adu jazdy. Zwracam tu uwagê na s³owo "rozk³ad"! Nie powiem, kto za tym stoi, bo adwokaci w Polsce du¿o kosztuj±, ale wystarczy popatrzeæ na popl±tany uk³ad torów na niejednym dworcu oraz na to, ¿e ich znaczna czê¶æ prowadzi na wschód. Niektóre, jak siê im dobrze przyjrzeæ, to nawet szeroko¶æ maj± rusk±.
- Dla pana ten widok jest zaskakuj±cy?
- Oczywi¶cie, ¿e nie. Ci "kolejarze" uznali, ¿e nie mo¿na puszczaæ poci±gu ot tak, bo rozk³ad jazdy jest uwa¿any za ¶wiêty i bezwzglêdny. Wynika to z ich intelektualnego zakorzenienia w poprzednim systemie. Musimy rozbiæ ten uk³ad, bo s± rzeczy wa¿niejsze ni¿ rozk³ad jazdy! Nasza kolej bêdzie je¼dziæ poza rozk³adem!
- Mówi siê te¿, ¿e wêze³ kolejowy przy Dworcu Wschodnim nie jest przystosowany do zwiêkszonego ruchu.
- Ha, ha, "wschodnim" - wiadomo! Przetnê i ten wêze³!
- Jest te¿ problem z tunelem ¶rednicowym - poci±gi je¿d¿± tam bardzo wolno.
- Tu trzeba woli politycznej. Wystarczy wydaæ rozporz±dzenie z moc± ustawy, by poci±gi je¼dzi³y szybciej. Na stanowiskach maszynistów chcemy te¿ posadziæ nowych zaufanych ludzi.
- Pan proponuje rewolucjê na torach.
- Szybk± ewolucjê. Zaplanowan±, ryzykown±, na pewno gro¿±c± zderzeniami i katastrofami. Ale ja jestem zdecydowany.
- Mówi siê, ¿e warto by³oby zacz±æ od przywrócenia wspólnego biletu na poci±gi podmiejskie i komunikacjê miejsk±, który za pañskiej kandydatury zosta³ zlikwidowany.
- To prowokacja lewicy i libera³ów z poprzedniej ekipy - najpierw wspólny bilet, a potem mo¿e wspólne ¿ony?! Z kolei na pewno powo³amy dora¼ne komisje, które na miejscu w wagonach bêd± s±dziæ gapowiczów i wysadzaæ ich z poci±gów.
- W czasie jazdy?
- Oczywi¶cie, musimy zaostrzyæ kary! Mam te¿ pomys³, jak nazwaæ pierwszy poci±g, który ruszy w ramach naszej SKM - Gwiazda Polski. Tak nazywa³ siê balon, który mia³ pobiæ rekordy ¶wiata - niedawno ods³ania³em tablicê jemu po¶wiêcon±.
- To ten balon, który w 1938 r. sp³on±³, zanim wystartowa³?
- Tak. Pragnê warszawiakom przypominaæ chlubn± tradycjê - przegrane powstanie warszawskie, balon, który sp³on±³ - my¶lê, ¿e to dobry patron dla naszej kolei.
- Dziêkujê za rozmowê!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl