Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
A¿ 80% u¿ytkowników internetu w pracy ma ¶wiadomo¶æ, ¿e to w³a¶nie wewnêtrzni pracownicy stwarzaj± najwiêksze zagro¿enie dla bezpieczeñstwa IT firmy. A jednak wiêkszo¶æ z nich nie potrafi zrezygnowaæ z ryzykownych praktyk i robi to, czego nie powinni - wynika z najnowszego badania dotycz±cego bezpieczeñstwa w sieci, przeprowadzonego przez firmê Sophos.
W podsumowaniu firma podaje listê siedmiu g³ównych grzechów, jakich dopuszczaj± siê pracownicy w swoich zak³adach pracy. S± to:
* pobieranie muzyki i filmów
* otwieranie za³±czników do maili oraz uruchamianie linków z niechcianej poczty
* odwiedzanie stron pornograficznych i innych niepewnych witryn
* uruchamianie 'weso³ych' programów, otrzymywanych w poczcie od znajomych
* instalacja nieautoryzowanego oprogramowania i wtyczek do przegl±darek internetowych
* udostêpnianie poufnych informacji nieznanym osobom przez telefon i w poczcie elektronicznej
* ujawnianie hase³ lub u¿ywanie tego samego has³a w kilku ró¿nych aplikacjach
W wiêkszo¶ci przypadków, nie jest to celowe nieostro¿ne zachowanie pracowników, raczej po prostu nie wiedz± oni jak siê powinni zachowywaæ, aby nie stwarzaæ zagro¿enia. Ponadto nie s± oni ¶wiadomi potencjalnych konsekwencji, jakie mog± wynikaæ z niebezpiecznego korzystania z internetu i poczty elektronicznej - wyja¶nia Graham Cluley, konsultant w firmie Sophos.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl