Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Szczecin mo¿e straciæ unijn± dotacjê na Szybki Tramwaj
Opó¼nienie budowy Szczeciñskiego Szybkiego Tramwaju wskazuje na du¿e trudno¶ci w realizacji projektu i skutkowaæ mo¿e rozwi±zaniem umowy o unijne dofinansowanie, ostrzega Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - informuje "Gazeta Wyborcza".
Miasto wycofa³o siê z planów rozpoczêcia jeszcze w 2010 roku budowy linii szybkiego tramwaju z Basenu Górniczego do Zdrojów i ukoñczenia prac w 2013 roku. Tymczasem na podstawie tych deklaracji Ministerstwo Rozwoju Regionalnego wpisa³o rok temu projekt na listê inwestycji kluczowych, które nie musz± rywalizowaæ o unijn± dotacjê w konkursach. Dla Szczecina zaplanowano 106 mln z³ dotacji (koszt budowy to 220 mln). W po³owie grudnia 2009 miasto przesunê³o inwestycjê na lata 2014-2015. To ryzykowne, bo unijne dotacje musz± byæ rozliczone do koñca grudnia 2015 roku - czytamy w "GW".
- Trwaj± prace nad poprawieniem dokumentacji - stwierdzi³ prezydent Szczecina Piotr Krzystek i przyzna³, ¿e wcze¶niejszy harmonogram, który by³ og³aszany m.in. na konferencji prasowej, okaza³ siê nie do zrealizowania. Jego zdaniem inwestycja jest opó¼niona ze wzglêdów na zmiany w prawie, poniewa¿ gotow± ju¿ dokumentacjê trzeba poprawiaæ. Te prace rozpoczê³y siê jednak dopiero w po³owie grudnia 2009. Zdaniem miejskich urzêdników, dokumentacja ma byæ gotowa w listopadzie tego roku, wtedy te¿ z³o¿ony zostanie wniosek o dofinansowanie.
- Robimy wszystko najszybciej jak mo¿emy i ministerstwo o tym wie - zapewnia Krzystek.
Tymczasem, jak twierdzi Biuro Prasowe Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Szczecin powinien o prze³o¿eniu rozpoczêcia inwestycji poinformowaæ Ministerstwo Infrastruktury, które po¶redniczy w przekazywaniu unijnych dotacji na projekty komunikacyjne. To z dzia³aj±cym przy Ministerstwie Infrastruktury Centrum Unijnych Projektów Transportowych Szczecin podpisa³ w sierpniu 2009 roku preumowê dotycz±c± finansowania szybkiego tramwaju.
Miasto jednak nie zg³osi³o ¿adnych zmian w projekcie, mimo ¿e mia³o taki obowi±zek. Niestety naprawienie b³êdów, mo¿e stanowiæ pocz±tek k³opotów. Przesuniêcie terminu musi byæ uzgodnione z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego, które bardzo rygorystycznie podchodzi do odsuwania w czasie projektów kluczowych, ze wzglêdu mo¿liwo¶æ niewykorzystania funduszy unijnych w obowi±zuj±cych nas terminach.
¼ród³o: Gazeta Wyborcza / RK
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl