Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
TP oddaje u¿ytkownikom VAT za Neostradê
U¿ytkownicy Neostrady mog± odzyskaæ od Telekomunikacji Polskiej VAT za Internet zap³acony za marzec i kwiecieñ. Musz± tylko zareklamowaæ rachunki.
Od 1. marca us³ugi dostêpu do Internetu dla klientów indywidualnych s± obci±¿one 22% VAT i przez to dro¿sze. Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym operator o ka¿dej podwy¿ce musi poinformowaæ klienta na pi¶mie z miesiêcznym wyprzedzeniem. TP swoich klientów o podwy¿ce ceny Neostrady od 1. marca powiadomi³a w po³owie marca. W pi¶mie nie ma jednak wymaganej prawem informacji, ¿e klient w zwi±zku z podwy¿k± mo¿e zrezygnowaæ z us³ugi, a dostawca nie ma prawa domagaæ siê od niego odszkodowania. W ocenie prawników, pismo nie spe³nia wymogów ustawowych.
Tymczasem TP twierdzi, ¿e wype³ni³a obowi±zki informacyjne, gdy¿ oprócz listu pani dyrektor, który nie zawiera³ informacji o mo¿liwo¶ci zerwania umowy, przes³a³a w marcu abonentom ulotkê, w której poinformowa³a o prawie wypowiedzenia umowy w zwi±zku z podwy¿k±. Prawnicy zwracaj± uwagê, ¿e ulotka nie zawiera cennika, wiêc nie mo¿na jej uznaæ za pe³n± informacjê.
Ci, którzy zareklamowali rachunki telefoniczne za marzec i kwiecieñ z 22% VAT za Neostradê, s± informowani przez TP, i¿ ich reklamacja jest uznana. TP oddaje im nies³usznie pobrane pieni±dze. Gdyby reklamacje zg³osili wszyscy u¿ytkownicy Neostrady, koszty TP z tego tytu³u siêgnê³yby ok. 10 mln z³ za ka¿dy miesi±c.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl