Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
W dniu 30 czerwca 2010 r. spó³ka PL.2012 przeprowadzi³a kolejn± kontrolê inwestycji realizowanych przez PKP PLK S.A. w ramach przygotowañ do Euro 2012. Tym razem przedstawiciele PL.2012 wizytowali stacjê Warszawa Gdañska.
Stacja Warszawa Gdañska zlokalizowana jest w silnie zurbanizowanym obszarze pó³nocnej czê¶ci centrum Warszawy i, bêd±c stacj± wêz³ow±, ³±czy stacje W-wa Zachodnia, W-wa Jelonki i W-wa Praga (po¶rednio z lini± E65 oraz stacj± Wwa Wschodnia Os.) a tak¿e obs³uguje bocznicê Tramwajów Warszawskich.
Modernizacja Gdañskiej ma istotne znaczenie dla planowanego remontu linii ¶rednicowej. Na czas prowadzenia robót na ¦rednicy konieczne bêdzie zamkniêcie jej dla ruchu poci±gów. Jedyny mo¿liwy objazd kolejowy w obrêbie Warszawskiego Wêz³a Kolejowego w kierunku wschód – zachód bêdzie dostêpny przez zmodernizowan± stacjê Warszawa Gdañska, która przejmie na czas robót na ¦rednicy znaczn± czê¶æ ruchu dalekobie¿nego przez Warszawê. Remont ¦rednicy mo¿e wiêc byæ rozpoczêty dopiero po zakoñczeniu modernizacji Gdañskiej.
Wa¿nym elementem prac jest budowa przej¶cia podziemnego ³±cz±cego stacjê z przystankiem metra A17 Dworzec Gdañski i z ¯oliborzem, z uwzglêdnieniem wyj¶æ na perony i zabudow± d¼wigów osobowych dla niepe³nosprawnych. Bêdzie to pierwszy w Warszawie wêze³ przesiadkowy, ³±cz±cy kolej z metrem i innymi ¶rodkami komunikacji miejskiej. Umo¿liwi pasa¿erom Metra Warszawskiego i Transportu Miejskiego sprawne korzystanie z po³±czeñ komunikacyjnych w ramach aglomeracji Warszawskiej na kierunkach zachodnim i wschodnim.
Dziêki modernizacji zwiêkszy siê zdolno¶æ przepustowa stacji z obecnych max. 95 do ok. 200 poci±gów na dobê. Zwiêkszy siê równie¿ prêdko¶æ poci±gów z 40 km/h do 80 km/h.
W zakres modernizacji Warszawy Gdañskiej wchodzi:
• modernizacja uk³adu torowo – peronowego stacji wraz z wymian± nawierzchni i podtorza zwiêkszaj±ca komfort jazdy i przemieszczania siê podró¿nych,
• wyposa¿enie stacji w nowoczesne urz±dzenia sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji kolejowej umo¿liwiaj±ce sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu,
• eliminacja trudnych w eksploatacji rozjazdów krzy¿owych podwójnych (z dotychczasowych 13 zostaje tylko 1) oraz odwodnienie równi stacyjnej u³atwiaj±ce przysz³e utrzymanie i konserwacjê (obs³ugê techniczn±),
• wyposa¿enie peronów w d¼wigi osobowe dla obs³ugi osób niepe³nosprawnych,
• pe³ne rozdzielenie ruchu osobowego od towarowego z równoczesnym uzyskaniem mo¿liwo¶ci prowadzenia ruchu po torach g³ównych zasadniczych z szybko¶ci± 80 km/h,
• budowa nowej nastawni dysponuj±cej z mo¿liwo¶ci± stworzenia lokalnego centrum sterowania dla pó³nocnej czê¶ci warszawskiej sieci kolejowej,
• remont przejazdu kolejowego w ul. J. Ostroroga pozwalaj±cy zwiêkszyæ bezpieczeñstwo poprzez wyeliminowanie potencjalnych zagro¿eñ na skrzy¿owaniu z lini± kolejow±.
Modernizacjê Gdañskiej bardzo sprawnie prowadzi zespó³ projektowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A., a wykonawc± jest firma Skanska. Zakoñczenie robót planowane jest na pa¼dziernik 2010 r., a zaawansowanie prac wynosi w czerwcu br. 44%. Inwestycja finansowana jest z bud¿etu pañstwa i ¶rodków w³asnych spó³ki. W czê¶ci zwi±zanej z budow± przej¶cia podziemnego partycypuje równie¿ M. St. Warszawa.
¼ród³o: Zespó³ Euro 2012 Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe SA
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl