: PKP LHS patrzy w stronê Morza Czarnego 

Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

PKP LHS patrzy w stronê Morza Czarnego

- Prowadzimy rozmowy z zagranicznymi firmami spedycyjnymi m.in. w zakresie przewozu kontenerów. Dla nas przysz³o¶æ to przewozy z okolic Morza Czarnego. Rozmawiamy równie¿ ze spedytorami z Polski, na temat uruchomienia poci±gów kontenerowych. W najbli¿szym czasie powinni¶my zrealizowaæ pierwszy taki promocyjny poci±g z Odessy - mówi RK Zbigniew Tracichleb, prezes PKP LHS.

Czy PKP LHS odczuwa jeszcze skutki kryzysu?

Zbigniew Tracichleb, prezes PKP LHS: Trzeba powiedzieæ, ¿e powoli zbli¿amy siê do poziomu przewozów z 2008 r. W bie¿±cym roku zaczynaj± wracaæ wielko¶ci przewozowe z tamtego okresu. W marcu odnotowali¶my poziom ponad 730 tys. ton. W czerwcu sadzê, ¿e bêdzie w okolicach 750 tys. ton towarów. Jest to wielko¶æ, która pozwala spokojnie na realizacjê przewozów w ilo¶ci 8-9 par poci±gów na dobê.

W parku taborowym PKP LHS pojawi³a siê nowa lokomotywa. Jakie bêd± dalsze inwestycje w tej sferze?

Tak, to pierwsza lokomotywa z serii maszyn do pracy manewrowej. Jest to zmodernizowana lokomotywa SM48. Wykonawc± modernizacji jest firma Newag S.A. z Nowego S±cza. Rozpoczê³y siê w³a¶nie jazdy próbne. Je¶li oka¿e siê, ¿e ta lokomotywa spe³nia nasze oczekiwania, jeste¶my otwarci na zakup i modernizacjê tej serii. Systematycznie zwiêksza siê praca manewrowa, wynikaj±ca z dywersyfikacj± przewozów, czyli poszerzenia ich wolumenu o inne ³adunki ni¿ ruda ¿elaza. Nasze potrzeby to 13-14 lokomotyw manewrowych.

Planujecie pañstwo zakup nowych lokomotyw szlakowych?

W tym przypadku mamy przetestowan± seriê maszyn ST40s skonstruowan± tak¿e przez Newag S.A. – wg amerykañskiej technologii GE, tzw. „skudy”. W³a¶nie zawarli¶my umowê na dostawê kolejnych 10 lokomotyw. Po jej zrealizowaniu bêdziemy posiadaæ 20 lokomotyw zbudowanych we wspó³pracy Newagu z GE. Realizowana jest równie¿ modernizacja z wymian± silnika, któr± przeprowadza PESA Bydgoszcz. Powinni¶my zakoñczyæ proces modernizacji taboru w 2012 roku. Odbudowa parku tych pojazdów pozwoli nam na realizacjê przewozów rzêdu 12 mln ton rocznie. Wspomniana liczba lokomotyw bêdzie wystarczaj±ca dla obs³ugi LHS na najbli¿sze lata. Modernizacje oznaczaj± wyd³u¿enie czasu eksploatacji obecnie u¿ytkowanych lokomotyw o kolejne kilkana¶cie lat. A co pó¼niej? Trudno powiedzieæ. Mo¿e elektryfikacja linii?

Czy w zwi±zku z planowanym zwiêkszeniem przewozów planowane s± jakie¶ inwestycje infrastrukturalne?

Bior±c pod uwagê tylko 5-letni± umowê zawart± z ArcelorMittal Poland S.A. na przewozy ponad 22 mln ton rudy ¿elaza oraz pozosta³e ³adunki, których przewozy rosn±, zak³adamy, ¿e lini± LHS przewieziemy 11-12 mln ton rocznie. Prowadzimy rozmowy z zagranicznymi firmami spedycyjnymi m.in. w zakresie przewozu kontenerów. Dla nas przysz³o¶æ to przewozy z okolic Morza Czarnego. Rozmawiamy równie¿ ze spedytorami z Polski, na temat uruchomienia poci±gów kontenerowych. W najbli¿szym czasie powinni¶my zrealizowaæ pierwszy taki promocyjny poci±g z Odessy. Prognozujemy, ¿e powinno to nast±piæ jeszcze w bie¿±cym roku.

¼ród³o: Rynek Kolejowy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl