Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Wykrywanie Magii daje mo¿liwo¶æ zobaczenia aury magicznej istoty, przedmiotu, runu. S± jednak jednostki, które chcia³by, aby ich aura pozosta³a nie wykryta. Dlatego, przy odpowiednim do¶wiadczeniu, mog± nabyæ umiejêtno¶æ ukrywania swojej aury magicznej przed ciekawskim okiem.
UKRYWANIE MAGII
S³owem wstêpu:
Nowa zaawansowana umiejêtno¶æ "Ukrywanie Magii".
Dlaczego nie jest to czar? Bo gdyby nim by³, wprowadzi³oby to masê dodatkowych komplikacji.
Aury:
Kto posiada magiczna aurê?
1. Wszyscy, których cecha magia jest równa 1 lub wiêcej( im wy¿sza cecha tym aura intensywniejsza).
Kolory s± uzale¿nione od kolegium/boga. Przy istotach z magia chaosu widaæ wszystkie kolory harmonijnie( lub chaotycznie otaczaj±ce postaæ.
Identyfikacja nastêpuje po zobaczeniu aury i udanym wykonaniu testu odpowiedniej nauki(magia lub teologia).
2. Istoty posiadaj±ce jedna z nastêpuj±cych zdolno¶ci: demoniczna aura, eteryczno¶æ, o¿ywieniec lub tycza siê ich typowo magiczne zasady specjalne: magiczny twór, istota magiczna czy zmiennokszta³tno¶æ.
Kolory…a raczej ich odcienie, dobrane do danego typu stworzeñ.
Identyfikacja po zobaczeniu aury...niemozliwa. Poprostu obserwator jest ¶wiadom(po te¶cie nauki(magia), ze dana istotê otacza energia magiczna oraz czy jest to demon, a mo¿e o¿ywieniec, itd. Nie powie mu, jakie plusy z tego wynikaj±(czytaj: zasady specjalne, zdolno¶ci, umiejêtno¶ci).
3. Istoty bêd±ce pod wp³ywem dzia³ania czaru, zarówno rzuconego na postaæ jak i czaru z przedmiotu.
Kolor zale¿ny od czaru i kolegium.
Identyfikacja nastêpuje bo zobaczeniu aury czaru i po udanym te¶cie odpowiedniej nauki(magia lub teologia).
Gdy istota ma swoja aurê i dodatkowo ma rzucony czar na siebie, to obserwator widzi obie aury jednak identyfikowaæ mo¿e tylko jedna na raz. A kolejno¶æ aur jest losowa.
Przy aurach magów chaosu (wszystkie 8 kolorów), widoczna jest tylko ich aura, która przes³ania inne aury.
4. Magiczne przedmioty równie¿ maj± aurê.
Kolor...wszystkie maja taka sama, jednak ró¿n± od wszystkich powy¿szych.
Kolor mówi tylko, ¿e dany przedmiot jest magiczny i tyle. Jego identyfikacja musi przebiec wg normalnych zasad.
Przedmioty runiczne nie posiadaj± aury magicznej, jednak mo¿na dostrzec moc emanuj±c± z aktywnych run.
Kto mo¿e posiadaæ:
- Ka¿dy, kto posiada cechê Magia na 1 lub wiêcej.
- Demony oraz inne potê¿ne i inteligentne istoty magiczne(mimo ze ich cecha Magia jest równa 0) mog± posiadaæ tê umiejêtno¶æ.
- Inteligentne bronie
Mechanika:
Udany test Ukrywania Magii ukrywa aurê postaci na liczbê godzin równa cesze Magia x2. Jednak w momencie u¿ycia na postaci Wykrywania Magii, nale¿y wykonaæ testy przeciwstawne Wykrywania i Ukrywania Magii. Liczy siê sukcesy, remis nie ujawnia aury.
Gdy czas dzia³ania minie, postaæ mo¿e ponownie spróbowaæ ukryæ aurê dopiero po 1 godzinie, wcze¶niej wszystkie próby koñcz± siê niepowodzeniem.
NIE MOZNA WYLACZYC W DOWOLNYM MOMENCIE.
W przypadku, gdy postaæ nie ma „w³±czonego” Ukrywania Magii, a kto¶ bêdzie chcia³ sprawdziæ jej aurê, to sprowadza siê to tylko do testu Wykrywania Magii przez obserwatora, a nastêpnie do testu odpowiedniej nauki. Obserwowany nie mo¿e w tej sytuacji „schowaæ” swojej aury.
Wykrywanie Magii do sprawdzenia aury mo¿na u¿yæ tylko na konkretnej istocie, przedmiocie itd.
Po udanym te¶cie na Wykrywanie Magii, nastêpny raz mo¿na próbowaæ dopiero po 30 minutach i nieistotne czy chodzi o tê sama istotê, przedmiot itd. czy o now±.
Przy nieudanym te¶cie Wykrywania Magii, mo¿na próbê ponowiæ od razu i ponawiaæ do skutku.
Nale¿y zauwa¿yæ, ¿e udany/nieudany test Wykrywania Magii tyczy siê samego testu umiejêtno¶ci, a nie tego czy obserwowany zdo³a³ jednak ukryæ aurê, czy nie.
UWAGA!!!
Nie mo¿na ukrywaæ aur czarów, ani aur innych postaci, przedmiotów itd.
Karne modyfikatory:
Wszystkie próby Ukrywania Magii s± "obdarzone" ujemnym modyfikatorem:
- za ka¿dy punkt cechy Magia dostaje siê -5%. Im potê¿niejszy czaruj±cy, tym trudniej mu ukryæ siê.
- demony i istoty magiczne nie maja ujemnych modyfikatorów chyba, ¿e rzucaj± zaklêcia(czyli ich cecha Magia jest równa 1 lub wiêcej). Wówczas obejmuje je powy¿szy modyfikator.
Koszt:
Z racji tego, ze jest to do¶æ potê¿na umiejêtno¶æ, jej koszt to 200PD.
Dodatkowe wymagania:
- cecha Magia na 3 lub wiêcej
lub
- Umiejêtno¶ci Wykrywanie Magii i Nauka(magia)-magowie lub Nauka(Teologia)-kap³ani na +20.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl