Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Informacja Prasowa PKP S.A. OGN we Wroc³awiu - Po¿egnaj Dworzec G³ówny z aparatem!
Ju¿ 10 kwietnia wszystkich mi³o¶ników fotografii czeka nie lada gratka - fotograficzne po¿egnanie dworca Wroc³aw G³ówny. Akcjê organizuje PKP S.A. wraz z portalem MMWroclaw.
Photo Day to ostatnia szansa, ¿eby uwieczniæ na fotografiach stary dworzec przed jego modernizacj±, która rozpocznie siê lada dzieñ. Dworzec Wroc³aw G³ówny to nie tylko miejsce, sk±d wielu z nas zaczyna swoj± podró¿ poci±giem. To równie¿ obiekt o bogatej historii i architekturze. Oprócz tego jest to miejsce, wokó³ którego naros³o wiele legend. Opowie¶ci o tajemniczych podziemiach Wroc³awia G³ównego rozpalaj± wyobra¼niê wroc³awian (i nie tylko) od wielu lat.
Podczas Photo Day`a bêdzie mo¿liwo¶æ (ostatnia!) sfotografowania schronu przeciwlotniczego pod placem dworcowym. Oprócz tego amatorzy fotografii wejd± do niedostêpnego na co dzieñ tunelu piwnego biegn±cego pod peronami, którym dawniej dostarczano towar do peronowych sklepików. Do dyspozycji uczestników akcji zostanie oddany hall g³ówny dworca, a tak¿e znajduj±ca siê nad wej¶ciem g³ównym od strony ulicy Pi³sudskiego dawna „sala posiedzeñ zarz±du kolei” z piêknym kasetonowym sklepieniem. To jeszcze nie wszystkie atrakcje. Mi³o¶nicy fotografii bêd± mogli tak¿e wej¶æ do zamkniêtego wschodniego skrzyd³a budynku dworca Wroc³aw G³ówny i wielu innych równie ciekawych miejsc.
Photo Day na dworcu Wroc³aw G³ówny rozpocznie siê o godzinie 10. i potrwa do godziny 13.30. Zapraszamy!
Photo Day to ostatnia szansa na sfotografowanie wnêtrz dworca Wroc³aw G³ówny przed jego modernizacj±, która zacznie siê jeszcze w kwietniu. Projekt pn. „ODDTWORZENIE ZABYTKOWEGO HISTORYCZNEGO KOMPLEKSU DWORCA WROC£AW G£ÓWNY Z PRZEBUDOW¡ KOLEJOWEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i ¦rodowisko.
Dworzec Wroc³aw G³ówny – zosta³ wybudowany w latach 1855-1857 wed³ug projektu Wilhelma Grapowa w stylu neogotyku Tudorów. Pocz±tkowo dzisiejszy hall dworca s³u¿y³ jako hala peronowa. To w³a¶nie st±d odje¿d¿a³y poci±gi, a podwy¿szenie, które do dzi¶ mo¿na dostrzec s³u¿y³o za peron. Hala peronowa, d³uga na 200 metrów, wraz z budynkiem dworca by³a w XIX wieku jednym z najwiêkszych tego typu obiektów w Europie. W tamtych czasach w budynku dworca mie¶ci³y siê restauracja, poczekalnie: dla VIP-ów (z osobnym korytarzem na peron) oraz I, II i III klasy. Przed wej¶ciem g³ównym rozci±ga³ siê olbrzymi, oparty o za³o¿enia ogrodowe plac dworcowy. Na prze³omie XIX i XX wieku dynamiczny rozwój miasta i kolei wymusi³ rozbudowê obiektu. W latach 1899-1904 perony zosta³y przeniesione na nasyp kolejowy, dziêki czemu powsta³o piêæ peronów przykrytych pó³okr±g³ymi nawowymi dachami. Z pierwotnej hali peronowej tory usuniêto i od tej pory zaczê³a s³u¿yæ jako hall dworca. W czasie modernizacji obiektu w latach 20 XX wieku na pierwszych czterech peronach ustawiono kamienne kioski.
¼ród³o:
http://www.pkp.pl/node/3827
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl