Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Dworzec w Gorzowie Wielkopolskim oddany do u¿ytku
Polskie Koleje Pañstwowe S.A. zakoñczy³y modernizacjê dworca kolejowego w Gorzowie Wielkopolskim. Nowy dworzec jest bezpieczniejszy i bardziej przyjazny pasa¿erom. Inwestycja trwa³a od 2008 roku. Warto¶æ prac wynios³a 2,9 mln z³otych.
Zmodernizowany dworzec w Gorzowie Wielkopolskim ma nowy system informacji wizualnej dla pasa¿erów. Dziêki niemu mo¿na ³atwiej poruszaæ siê po dworcu, znale¼æ potrzebne informacje oraz kierunki wyj¶æ. Osoby z du¿ymi wadami wzroku do kas i peronów na dworcu prowadz± specjalne ¿ó³te ¶cie¿ki.
Dworzec ma tak¿e now± poczekalniê dla pasa¿erów, skrytki na baga¿e oraz efektywniejsze i energooszczêdne o¶wietlenie. Budynek jest wyposa¿ony miêdzy innymi w monitoring, który bêdzie w³±czony w system monitoringu miasta Gorzowa. Zupe³nie nowe s± równie¿ toalety na dworcu.
PKP S.A. zmodernizowa³y tak¿e te elementy dworca, które nie s± widoczne okiem pasa¿era. Dworzec zyska³ lepsze ocieplenie, now± instalacjê elektryczn±, ³±cza telefoniczne oraz internetowe. Budynek ma nowy system wentylacji i nag³o¶nienia.
Urz±d Miasta Gorzowa – w³a¶ciciel terenu przed dworcem zamierza ów teren zmodernizowaæ do 2012. W tym samym czasie Polskie Linie Kolejowe zmodernizuj± równie¿ swoj± czê¶æ infrastruktury – perony i przej¶cie ³±cz±ce je z dworcem. Do 2012 roku w tej czê¶ci Polski PKP S.A. wyremontuj± kolejne dworce, miedzy innymi w: Lesznie, Poznaniu, Luboniu oraz Kostrzynie nad Odr±.
Z dworca korzysta rocznie kilkaset tysiêcy pasa¿erów. Obiekt jest czê¶ci± najwiêkszej aglomeracji województwa lubuskiego – mieszka tutaj i pracuje ponad sto dwadzie¶cia tysiêcy osób. Dworzec jest jednym z wêz³ów przesiadkowych na drodze kolejowej ³±cz±cej Bydgoszcz, Pi³ê i Kostrzyn nad Odr±. Kolej ³±czy tutaj województwo lubuskie i kujawsko pomorskie z Brandenburgi± i Berlinem. Ka¿dego dnia z dworca kursuje czterdzie¶ci poci±gów.
Polskie Koleje Pañstwowe S.A. prowadz± w tej chwili proces inwestycyjny na prawie czterdziestu dworcach kolejowych. Do 2012 roku swoje funkcje, wygl±d i dostêpno¶æ dla pasa¿erów zmieni± dworce we wszystkich regionach Polski, w miastach o ró¿nej wielko¶ci. Jest to najwiêksza modernizacja polskich dworców kolejowych od 20 lat!
Najwiêksze inwestycje s± prowadzone we Wroc³awiu, Katowicach, Warszawie, Poznaniu, Gdyni, Krakowie. Nad Odr± pierwsze prace budowlane rozpoczn± siê ju¿ w kwietniu tego roku. Kolejne bêd± inwestycje w Katowicach i Warszawie. W 2011 roku pierwsze ³opaty wbite zostan± w Poznaniu, Gdyni i Krakowie.
Do 2012 roku PKP S.A. wydadz± na ten cel fundusze o warto¶ci ponad 980 mln z³otych. Modernizacje finansowane s± z nastêpuj±cych ¼róde³: fundusze Unii Europejskiej (547 mln z³otych), fundusze bud¿etu Pañstwa (434 mln z³otych). Przez dwa lata PKP S.A. przygotowa³y niezbêdn± dokumentacjê, pozwolenia administracyjne, uzgodnienia z samorz±dami oraz finansowanie projektów.
Oprócz tego PKP S.A. wspó³pracuj± z du¿ymi firmami developerskimi przy projektach przebudowy dworców w: Katowicach, Poznaniu oraz Warszawie (Warszawa Zachodnia). Warto¶æ przygotowywanych wspólnie inwestycji z developerami wynosi ponad 1,5 mld z³otych.
¼ród³o: PKP SA / RK
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl