: Pasa¿erka zarzuca PKP karygodne zaniedbania 

Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

O sprawie powiadomi³a nas Czytelniczka. Podró¿ni nie wsiedli do poci±gu do Jeleniej Góry, bo nie zosta³ on w ogóle zapowiedziany. – To nie pierwszy tego typu przypadek – twierdzi kobieta.

O nag³o¶nienie sprawy poprosi³a nasza Czytelniczka. W poniedzia³ek, 28 grudnia, siedzia³a wraz innymi podró¿nymi w poczekalni na dworcu PKP w Boles³awcu. Na dworzec dotar³a na 20 minut przed planowym odjazdem poci±gu do Jeleniej Góry. – Poci±g powinien przyjechaæ o 15:20 – opowiada kobieta. Przyjecha³ 10 minut pó¼niej, ale odjecha³ bez pasa¿erów z Boles³awca.

Powód? Przyjazd opó¼nionego poci±gu nie zosta³ w ogóle zapowiedziany. Maszyna odjecha³a, zanim pasa¿erowie zorientowali siê, ¿e to w³a¶nie ich poci±g sta³ na peronie. – Od piêciu lat regularnie je¿d¿ê kolej± – mówi Czytelniczka. – To nie by³ pierwszy tego typu przypadek – dodaje.

Na nastêpny poci±g podró¿ni musieli czekaæ oko³o godziny. I nie by³a to jedyna niedogodno¶æ, na jak± zostali nara¿eni. Kolejnym poci±giem (odjazd o 16:27) zarz±dza inna spó³ka. – Czê¶æ z nas ma bilety miesiêczne, ale i tak musieli¶my kupiæ bilet na nastêpny poci±g – t³umaczy kobieta. – To, ¿e ten poprzedni nie zosta³ zapowiedziany, to karygodne zaniedbanie. Podró¿ni nie maj± przecie¿ obowi±zku staæ na mrozie i obserwowaæ, czy przypadkiem nie podje¿d¿a ich poci±g.

– Wyja¶niamy tê sprawê – mówi Miros³aw Kruszelnicki, zastêpca naczelnika Sekcji Eksploatacji w Wêgliñcu. – Bierzemy pod uwagê ró¿ne warianty. Usterki siê zdarzaj±. To, ¿e przyjazd poci±gu do Jeleniej Góry nie zosta³ zapowiedziany, mo¿e mieæ zwi±zek z awari± blokady liniowej albo którego¶ z megafonów na dworcu.

Wed³ug wiceszefa Sekcji Eksploatacji, do incydentu nie dosz³o z winy cz³owieka. – Trudno nazwaæ to b³êdem pracowników. Poci±gi zapowiadane s± komputerowo, ludzie ich nie zapowiadaj± – t³umaczy. – Zapowied¼ przyjazdu poci±gu by³a s³yszana w boles³awieckim centrum sterowania ruchem kolejowym – dodaje.

Dlaczego nie us³yszeli jej pasa¿erowie w poczekalni – póki co nie wiadomo. Wiadomo jednak, ¿e usterki nie naprawiono, bo 29 grudnia sytuacja powtórzy³a siê. – Czy dy¿urny nie móg³ sam zapowiedzieæ tego poci±gu? – bulwersuje siê Czytelniczka. – Staramy siê, by nie dochodzi³o do takich sytuacji – podkre¶la Kruszelnicki. – Przepraszamy klientów PKP.

Do sprawy wrócimy.

¼ród³o: http://www.istotneinformacje.pl/boleslawiec,a4509.php
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl