: PKP Przejazdy Kolejowe 

Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

W odpowiedzi na wiadomo¶æ o tworzeniu spó³ki „PKP Dworce Kolejowe”, chcia³bym zaproponowaæ podobne dzia³anie w niewykorzystanym i niedoinwestowanym sektorze PLK. A mianowicie utworzenie spó³ki „PKP Przejazdy Kolejowe”.

Obecnie wiele przejazdów, w szczególno¶ci na trasach drugorzêdnych, znajduje siê w tragicznym stanie technicznym. Zdegradowana zosta³a zarówno ich nawierzchnia, zabezpieczenia oraz oznakowanie pionowe. W dobrym lub bardzo dobrym stanie znajduj± siê jedynie przejazdy w ci±gach poddanych modernizacji (czêsto ze ¶rodków pomocowych UE). Jednak¿e ich ilo¶æ oraz tempo zmian wydaje siê nie niewystarczaj±ca.

W zwi±zku z tym, jak zaakcentowa³em w pierwszym akapicie, zg³aszam pomys³ utworzenia spó³ki o kompleksowym charakterze. W jej ramach mie¶ci³oby siê utrzymanie oraz rozwój istniej±cej infrastruktury do poziomu ¶redniej UE. Dla osi±gniêcia celu tworzenia konieczne sta³by siê przekazanie wszystkich przejazdów kolejowych, tj. zarówno gruntów, torów, jak i infrastruktury s³u¿±cej do ich obs³ugi. Fundusze na statutow± dzia³alno¶æ pozyskiwane by³by w dwójnasób. Po pierwsze z op³at tzw. „przejazdowych”, zarówno od podmiotów prowadz±cych dzia³alno¶æ kolejow± (przewo¼ników), jak i podmiotów publicznych gospodaruj±cych drogami, których czê¶æ stanowi dany przejazd. Op³ata przekazywana by³by w formie miesiêcznych wp³at lub rocznego abonamentu (w przypadku zarz±dcy publicznego). Uzyskane w ten sposób ¶rodki pos³u¿y³by, zarówno do obs³ugi bie¿±cej infrastruktury oraz jako wk³ad w³asny przy projektach UE (w zakresie modernizacji przejazdów kolejowych).

Dodatkowe finansowanie by³by mo¿liwe w momencie wprowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w obrêbie przejazdów kolejowych, tj. ma³ych punktów gastronomii czy sprzeda¿y prasy. Ich liczba oraz wielko¶æ dostosowa³yby by³a do lokalnych warunków dzia³alno¶ci, tzn. w punktach o du¿ym lub bardzo du¿ym natê¿eniu ruchu mo¿liwe sta³oby siê wprowadzenie ma³ych restauracji, stacji paliw czy nawet niewielkich moteli. Dla uzyskania odpowiedniego dzia³ania reklamowego, ubiór oraz wystrój punktów musia³by ulec standaryzacji, Takie dzia³ania z pewno¶ci± wp³yn± na pozytywny odbiór nowej marki „PKP Przejazdów Kolejowych”.

W koñcowej czê¶ci chcia³by zaproponowaæ PKP swoj± pomoc w tworzeniu tej jak¿e potrzebnej marki (PKP Przejazdów Kolejowych), zarówno przy opracowywaniu modelu handlowego jak i obsadzie stanowisk przysz³ego zarz±du.

Z powa¿aniem
K. (szczegó³y do wiadomo¶ci redakcji)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl