Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
W ci±gu ostatnich kilku dni, ze wzglêdu na wybitnie niesprzyjaj±c± pogodê, bardzo du¿a liczba poci±gów nale¿±cych do spó³ki PKP Intercity mia³a opó¼nienia od kilkudziesiêciu do kilkuset minut. Niektóre sk³ady zosta³y po prostu odwo³ane. Niestety, wbrew wcze¶niejszym zapowiedziom, pasa¿erowie raczej nie maj± co liczyæ na automatyczn± rekompensatê w zwi±zku z zaistnia³± sytuacj±.
Od samego pocz±tku, kiedy warunki pogodowe zaczê³y przerastaæ mo¿liwo¶ci przewo¼nika w zakresie zapewnienia punktualnego transportu z miejsca na miejsce, przedstawiciele spó³ki podkre¶lali, ¿e podró¿ni mog± liczyæ na rekompensaty w postaci bonów zni¿kowych na nastêpn± podró¿.
- Pasa¿erowie poci±gów spó¼nionych ponad godzinê, dostan± zni¿kê 25%, tych spó¼nionych ponad dwie godziny dostan± 50% - mówi³ w ostatni± niedzielê w Radiu TOK FM rzecznik PKP Intercity Pawe³ Ney. W telewizji TVN24, dzieñ pó¼niej równie¿ pojawi³a siê deklaracja, ¿e ka¿dy pokrzywdzony klient mo¿e siê staraæ o odszkodowanie i sk³adaæ reklamacjê. Tak¿e w trakcie poniedzia³kowej konferencji "kryzysowej", która odbywa³a siê w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe, ze strony cz³onka zarz±du PKP S.A. Jacka Prze¶lugi pad³a deklaracja, ¿e pomimo i¿ prawo nie nakazuje w takich sytuacjach ¿adnej rekompensaty, to jednak bêd± one realizowane. Równie¿ na stronie PKP S.A. opublikowano informacjê o mo¿liwo¶ci otrzymywanie rekompensat: "(...) Przepraszamy naszych Klientów za powsta³e k³opoty. Wszystkim Klientom dotkniêtym spó¼nieniami pociagów PKP Intercity oferujemy rekompensaty (...)"
To w³a¶nie na tej podstawie wiêkszo¶æ pasa¿erów mog³a wywnioskowaæ, ¿e po z³o¿eniu odpowiednich wniosków, otrzymaj± zado¶æuczynienie za wyd³u¿aj±c± siê, czy niezrealizowan± podró¿.
Tymczasem, poniewa¿ spó³ka ponios³a ogromne koszty, zwi±zane z walk± z niesprzyjaj±c± aur±, rzeczywisto¶æ mo¿e byæ niestety brutalna. Teraz przedstawiciele spó³ki mówi± ju¿, ¿e pasa¿er ma prawo ubiegaæ siê o rekompensatê, ale wcale nie znaczy to, ¿e automatycznie j± otrzyma. - Ka¿da reklamacja bêdzie rozpatrywana indywidualnie. Natomiast warunki pogodowe jakie mia³y miejsce, s± przes³ank± wy³±czaj±c± odpowiedzialno¶æ przewo¼nika - powiedzia³ nam rzecznik PKP Intercity.
Trudno powiedzieæ, jak ca³e to zamieszanie odbior± ci najbardziej poszkodowani, czyli podró¿ni. Nie ma jednak w±tpliwo¶ci, ¿e nie przysporzy to kolejowemu przewo¼nikowi zwolenników, a co najwy¿ej po raz kolejny poka¿e to, czego ¶wiadkami byli¶my przez kilka ostatnich dni, czyli chaos organizacyjny.
¼ród³o: Rynek Kolejowy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl