: Niekoñcz±ca siê podró¿ 

Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress

Piotr „pepe”

„Niekoñcz±ca siê Podró¿”

Rozdzia³ 0 - Prolog

Krótkim s³owem wyja¶nienia – Niekoñcz±ca siê Podró¿ to mój autorski plan prze¿ycia wspólnie z polsk± kolej± 2009 roku. Za³o¿enia s± dosyæ ambitne, poniewa¿ plan zak³ada przejechanie po szlakach PLKi 25000 kilometrów. Konsekwentnie i z mozo³em jest to realizowane i w wakacje startujê z przebiegiem 6500 kilometrów podziwiaj±c w miêdzyczasie Zakopane, Kêtrzyn, Toruñ, Jeleni± Górê i wiele innych miast i miasteczek. Co dok³adniej dzia³o siê na szlakach bêdê opisywa³ w dalszych rozdzia³ach tego dziennika.

Rozdzia³ I – Monciakiem w Nowy Rok

Pierwsze pó³ roku moich podró¿y mogê opisywaæ tylko pobie¿nie, poniewa¿ jedyni ¶wiadkowie mych podró¿y to w wiêkszo¶ci tylko telefon komórkowy i bilety, niestety nic nie by³o utrwalane na papier.

01.01. Jaki Sylwester taki ca³y rok wiêc trzeba go by³o spêdziæ w trasie. Dlatego te¿ pierwsz± moj± tegoroczn± podró¿± by³ Sylwester w poci±gu „Monciak-Krupówki” Zakopane-Gdynia. Jazda z Zakopca w wagonie sypialnym typu WLABouz (nr wagonu 32) wraz z kuzynem i koleg± dostarczy³a du¿o wra¿eñ. Sama jazda punktualna, w okolicach Mys³owic (wypad³a pó³noc) sk³ad siê zatrzyma³ i mo¿na by³o podziwiaæ pokazy sztucznych ognii. Mimo to do Gdañska G³ównego sk³ad przyjecha³ punktualnie, g³ównie poprzez ³adne szar¿e na trasie ( http://odsiebie.com/pokaz/3866540---b278.html). Na koniec tylko jeszcze podsumowanie kilometra¿a – 879 i przechodzimy dalej.

06.02. Kolejnym wyjazdem by³a wycieczka dla zabicia nudnych ferii. Trasa by³a dosyæ malownicza i wygl±da³a: Gdañsk G³ówny - Braniewo - Olsztyn G³ówny - Korsze - Kêtrzyn - Gdañsk G³ówny. Start na G³ównym w Gdañsku jedynym sk³adem jad±cym do Braniewa czyli Kalink±. W Braniewie szybka przesiadka na Pesobus ( http://odsiebie.com/pokaz/3866615---4bb5.html). W Olsztynie krótka sesja (z³apane dwie stonki – jedna cargowska i jedna PR) i dalej osobówk± do Korsz. Sk³ad to kibel z zewn±trz stary w ¶rodku po lekkiej modernie, ale nabity lud¼mi co nie miara. W Korszach szybka przesiadka z powodu koñca drutu. Dalszy sk³ad to Polsat ( http://odsiebie.com/pokaz/3866630---ef15.html)i dwie bonanzy. Dojazd do Kêtrzyna, godzinka oczekiwania i powrót do Gdañska Biebrz±. Najciekawszym motywem w czasie powrotu to fakt, i¿ w Korszach nie by³o zamiany fiata na elektryka lecz EP07-382 od razu doczepi³a siê do fiata ( http://odsiebie.com/pokaz/3866649---c7a1.html) i tak jechali¶my do Olsztyna. Potem ju¿ tylko nuda i punktualny dojazd do Gdañska G³ównego. Wynik – 508 kilometrów.

10.02. Dalszym etap podró¿y by³a trasa Gdañsk G³ówny – I³awa G³ówna – Toruñ G³ówny – Bydgoszcz G³ówna – Che³m¿a – Bydgoszcz G³ówna – Gdañsk G³ówny. Na pocz±tek jedynk± w Mot³awie do I³awy, wra¿enie jedno: masakra - od okien wiatr ¶wiszcz, a pod nogami kocio³ ogrzewania i we¼ tu cz³owieku wytrzymaj. W I³awie przesiadka na starego kibla ze skajowymi siedzeniami . Punktualny dojazd do Torunia i tu godzinka oczekiwania na kolejnego kibla tym razem do Bydgoszczy. W czasie czekania kolejna sesja (pomnik techniki – http://odsiebie.com/pokaz/3866670---ac79.html , pesobus – http://odsiebie.com/pokaz/3866692---177a.html , i brudny Duñczyk Arrivy – http://odsiebie.com/pokaz/3866717---5ab1.html). W koñcu jazda do Bydgoszczy, kibel po modernie wnêtrza w Miñsku Mazowieckim, ma³o wygodne siedzenia ale czysto przynajmniej, frekwencja tak¿e nie pora¿a³a – 1 osoba na czwórkê. A w Bydzi najpierw wizyta w Pesie (zdjêcia dodane na INFOKOLEJ) a nastêpnie jazda do Che³m¿y . No i niestety po powrocie do Gdañska okaza³o siê, ¿e zgubi³em bilety na trasê Bydgoszcz G³ówna -Che³m¿a – Bydgoszcz G³ówna. No ale nic zdjêcia s± i to siê liczy (kolejny pesobus – http://odsiebie.com/pokaz/3866784---7461.html , http://odsiebie.com/pokaz/3978090---4dbd.html), po powrocie do Bydgoszczy kolejna krótka sesja (pesobus Arrivy – http://odsiebie.com/pokaz/3978131---13f4.html , i dwie Edyty – http://odsiebie.com/pokaz/3866811---52d8.html) na koniec jazda Bachusem do Gdañska G³ównego i zaliczam kolejny etap z wynikiem 519 kilometrów.

19.02. – 21.02. Ostatni± podró¿± z tego rozdzia³u jest trasa Gdynia G³ówna – Jelenia Góra – Gdañsk G³ówny. Jazda w t± i z powrotem sk³adem Rozewia. Jest to dla mnie jak do tej pory najwa¿niejsza eskapada, poniewa¿ w Jeleniej Górze organizowa³em wraz z moim kuzynem Tomaszem Osipikiem wystawê po¶wiêcon± naszym wspólnym kolejowym podró¿om z roku 2008 ( http://odsiebie.com/pokaz/3866837---f94c.html). Co do samej trasy – sk³ad nie mia³ wiêkszego zape³nienia ni¿ 50 % wiêc jazda dosyæ spokojna. Ciekawiej jednak dzia³o siê od Wroc³awia. Do Wroc³awia Karkonosze wjecha³y z opó¼nieniem ok.50 minut z powodu zamarzniêcia rozjazdu w Brzegu, sk³ad Rozewia natomiast przyjecha³ punktualnie. Mimo to z Wrocka pierwsze wyjecha³y Karkonosze z opó¼nieniem zmniejszonym do ok. 40 minut, a Rozewie ruszy³o dopiero o 6.55 ju¿ z 30 minutowym opó¼nieniem. Cuda jednak dzia³y siê na trasie – z powodu ataku zimy Karkonosze przyjecha³y do Jeleniej Góry o 10.30 (czyli ponad godzinê w plecy) natomiast Rozewie o 10.45 czyli prawie godzinê pó¼niej. Jednak¿e po przyje¼dzie do Jelonki na peronie obok Rozewie sta³a Szrenica!!!, która czeka³a na nas. Po 5 minutach od mojego przyjazdu Szrenica ruszy³a do Szklarskiej Górnej splecowana o 2 godziny. Takie to rzeczy siê tam dziej±. Na szczê¶cie powrót ju¿ bez takich przygód, frekwencja znowu nie pora¿a³a (ok. 40%), do Gdañska przyjazd +10 ale przecie¿ to prawie nic. Na koniec jeszcze tylko podsumowanie -1229 kilometrów.

Jak widaæ by³em zmuszony te wszystkie podró¿e upchn±æ w jeden rozdzia³, ¿eby nie by³o zbytnich dysproporcji. Na szczê¶cie kolejne podró¿e zosta³y ju¿ na bie¿±co utrwalone na papierze oraz na karcie pamiêci nowej cyfrówki.
Przebieg – 3135 kilometrów

[ Dodano: 08-07-2009, 18:19 ]
Rozdzia³ II – Propaganda wiecznie ¿ywa
05.06. – 07.06. G³ównym celem mojej kolejnej wyprawy jak mo¿na siê domy¶liæ by³o odwiedzenie sztandarowego programu reklamuj±cego PKP czyli Dni Techniki Kolejowej na Centralnym w Warszawie. Podró¿ rozpocz±³em na stacji Gdañsk Oliwa w poci±gu Monciak - Krupówki z planem dalszej jazy do Sosnowca G³ównego i stamt±d do Warszawy Centralnej. Monciak ju¿ od samej Gdyni zajêty po dach, z powodu zajêcia dwóch wagonów przez grupy kolonijne. Uda³o mi siê przepchaæ z przedsionka a¿ do po³owy korytarza – wielki sukces !!!. Jak wszystkim wiadomo obecnie ambitnie jest remontowana E65, z tego te¿ tytu³u sk³ady od Pszczó³ek jezd¿± po torze przeciwnym do zasadniczego, a wjazd do samego Tczewa odbywa siê poprzez stacjê towarow± Zaj±czkowo Tczewskie. Dalej jazda przez most na Wi¶le na którym zosta³ ju¿ tylko jeden tor (przeciwny) a zasadniczy jest odgrodzony p³otem i rozbierany. Dalsza jazd bez przygód – mijanka w Modlinie z Ustroniem, mijanki po drodze z innymi sk³adami naszej kochanej spó³eczki. A¿ w koñcu po ponad 5 godzinach (19.39-0.50) dotoczyli¶my siê na dworzec Wschodni. Na s±siednim peronie sta³ sk³ad Moskwa – Express prowadzony EU07-144. Dalej te¿ o dziwo nuda, nieuwzglêdnione w rozk³adzie dwa postoje handlowe Skierniewice (1.57) i Koluszki (2.10). A¿ w koñcu dojecha³em do Sosnowca, tutaj parê szybkich fotek dworca i jazda Chopinem do W-wy Centralnej. Frekwencja dosyæ spora: w dwóch dwójkach sze¶ciomiejscowych (jednej OBB i jednej MAV) wszystkie przedzia³y zajête minimum 4 osobami. Sk³ad prowadzony EP09-010 ( http://odsiebie.com/pokaz/3908526---5ab4.html), ciekawostk± jest fakt i¿ wagony austriacki jecha³ w poci±gu Chopin ( http://odsiebie.com/pokaz/3887026---10c4.html) natomiast wagon wêgierski jecha³ jako EN Metropol ( http://odsiebie.com/pokaz/3908163---622b.html). Na Centralnym meldujemy siê z opó¼nieniem 5 minut i czas na obfocenie sk³adu (miêdzy innymi kuszeta AcBc http://odsiebie.com/pokaz/3908205---3394.html#f , http://odsiebie.com/pokaz/3908251---0358.html#f), pragotrony dzia³aj± wprost wybornie (z jednej strony http://odsiebie.com/pokaz/3908928---575d.html , a z drugiej http://odsiebie.com/pokaz/3908757---20b1.html). Po odprawieniu paru sk³adów (S³oneczny, po¶piech z £odzi Fabrycznej, Chopin) czas na miasto. Po odwiedzeniu starych k±tów wracam na dworzec, tym razem jest to Warszawa ¦ródmie¶cie WKD. Po kupieniu biletu lokujê siê w tramwaju zwanym WuKaDk±. Sk³ad zajêty ca³y w wiêkszo¶ci przez uczniów lub emerytów. Do Ochoty ¶cigamy siê z EDkiem ( http://odsiebie.com/pokaz/3908589---ade8.html), nastêpnie mija nas Acatus jako Interregio do Warszawy. Z biegiem lat jazda WKD staje siê dla mnie coraz wiêksz± niewygod± (siedzenia na wysoko¶æ to do brzucha mi ju¿ tylko siêgaj±), ale lubiê ni± je¼dziæ bo nie wiem czemu ale czujê siê jak na pikniku – stacyjki gdzie¶ w ¶rodku lasu czy na samym rynku. Po godzinie dojazd do Grodziska ( http://odsiebie.com/pokaz/3908816---2fed.html), tutaj chwila przerwy i godzinka powrotu. Sk³ad zape³nia³ siê poma³u ale w Wawie mia³ ju¿ 90% zape³nienia. Po kolejnym dotarciu na Centralny czas zag³êbiæ siê w magiê DTK. No dobra magi± bym tego nie nazwa³: z prezentowanego taboru by³y tylko dwie drezynki WM15, a w g³ównej hali atrakcje by³y g³ownie dla przedszkolaków. Pozwiedza³em, popstryka³em i tak trafi³em na stoisko ep09.pl. A tam sami swoi (kto by³ ten wie). Oczywi¶cie rozmowy, pami±tkowe fotki i dalej w drogê. Trzeba jeszcze odwiedziæ rodzinê w Ciechanowie, wiêc peron II i jazda Warmi± ( http://odsiebie.com/pokaz/3908363---3feb.html). Sk³ad 3B i 1A do Olsztyna oraz B i AB do Grudzi±dza. Frekwa w obu czê¶ciach nie przekracza³a po³owy wiêc znalaz³em wolny przedzia³ i w drogê. Jak zwykle z powodu remontów PLK co¶ pozmienia³a i od Pragi, a¿ do Toruñskiej jedziemy po czê¶ci towarowej. Dalej to ju¿ tylko nuda 3 stójki pod semaforem przed Nasielskiem, tam¿e mijanka z IC Lajkonik i w koñcu dojazd po ponad 2 godzinach do Ciechanowa (17.20-19.35). I tak koñczy siê pierwsza czê¶æ tej podró¿y.
Drugi etap wygl±da nastêpuj±co: Ciechanów – Nasielsk – Tczew – Chojnice – Ko¶cierzyna – Gdynia G³ówna – Gdañsk Oliwa. Zaczynam od jazdy kiblem Ciechanów – Warszawa Wola (8.23 z Ciechanowa). Zauwa¿y³em, i¿ wszêdzie widaæ , ¿e KM co¶ robi ze sk³adami: elektroniczne wy¶wietlacze z zewn±trz ( http://odsiebie.com/pokaz/3909744---29c0.html) a w ¶rodku siedzenia obite miêkkim materia³em przypominaj±ce fotele z push-pulli ( http://odsiebie.com/pokaz/3908631---e4f6.html). W Nasielsku najpierw mijanka z sk³adem Mazury prowadzony denaturatem ( http://odsiebie.com/pokaz/3908684---9958.html). Nastêpnie przyje¿d¿aj± dwa niemcobusy – do T³uszcza ( http://odsiebie.com/pokaz/3909814---7eb2.html#f) i Sierpca ( http://odsiebie.com/pokaz/3909934---d367.html). W koñcu przyje¿d¿a S³oneczny splecowany o pi±tkê w sk³adzie: EU07-209-ster-¶rod-¶rod-¶rod-ster. Frekwencja oko³o 75 % ale miejsce na czwórce jest. Po drodze dwa nieuwzglêdnione postoje handlowe - w G±socinie (9.47) i Szymankowie. W Malborku mijanka z Pobrze¿em na sk³adzie 7B(dwie zielone)Wr i 2A. Punktualny dojazd do Tczewa i wysiadka na oblukanie okolicy, miêdzy innymi Piast (dwie jedynki w barwach IC, które kiedy¶ je¼dzi³y na nocnych TLKach http://odsiebie.com/pokaz/3908558---2c80.html , http://odsiebie.com/pokaz/3910174---82e2.html ), a tak¿e lu¼na EP07-362 z ciekaw± naklejk± ( http://odsiebie.com/pokaz/3910107---e3d5.html). Kupno biletu Tczew – Gdañsk Oliwa przez Chojnice, Ko¶cierzynê i Gdyniê i ju¿ problem – kasjer kaza³ mi dok³adnie sprawdziæ czy w ogóle tak poci±giem dojadê, no nic bilet jest to w drogê. Osobówka Tczew – Chojnice to fiat i dwie zmodernizowane w ¶rodku bonanzy. Na pocz±tku sk³ad nabity ale wraz z kilometrami ludzi ubywa. Po drodze mijanka z szynobusem SA101 (kurde nie wiedzia³em, ¿e Pomorski zak³ad ma go jeszcze). W koñcu kontrola biletów i kolejny problem konduktorka stwierdzi³a, ¿e to nie ten bilet. Dopiero jak kaza³em jej dok³adnie przeczytaæ trasê to bilet skasowa³a i na koniec skwitowa³a Bo¿e czego ludzie nie wymy¶l±, ¿eby d³u¿ej poci±giem jechaæ. Punktualny dojazd do Chojnic, chwilka czasu na refleksjê – widaæ, ¿e Chojnice to spalinowe zag³êbie, wszêdzie suki, fiaty, stonki , bonanzy, bipy i bohuny. Jeszcze tylko chwila na parê fotek ( http://odsiebie.com/pokaz/3908410---dc27.html , http://odsiebie.com/pokaz/3910241---b911.html) i Kolz³omem SA109 ( http://odsiebie.com/pokaz/3908304---764e.html) do Ko¶cierzyny (szok!!!) . Szybka jazda, choæ mocno odczuwalna do tego ciekawi ludzi (kto mi powie jaka spó³ka ma kod 321). W Ko¶cierzynie przesiadka na sk³ad do Gdyni i rozczarowanie zamiast bli¼niaka od Pesy jecha³ Polsat z trzema bipami ( http://odsiebie.com/pokaz/3908048---3d00.html), frekwencja wynosi³a oko³o 80 %. Dojazd do Gdyni G³ównej punktualny, nastêpnie z³apanie EX Sawy z wagonami z Katowic (http://odsiebie.com/pokaz/3907969---2e18.html#f) przej¶cie na peron SKM i powrót do domu. Przebieg rozdzia³owy – 1621 kilometrów
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • funlifepok.htw.pl