Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Radni Pruszkowa nie chc± wspólnego biletu
Mieszkañcy Pruszkowa zbulwersowani postaw± radnych, którzy odmówili ponad 30 tys. z³ miesiêcznej dop³aty do biletu aglomeracyjnego. Od po³owy listopada mia³ obowi±zywaæ w poci±gach do tego miasta i w warszawskiej komunikacji.
Po zaskakuj±cym wyniku g³osowania na pruszkowskich samorz±dowców sypi± siê gromy na lokalnych forach internetowych. "To jest zamach na mieszkañców miasta! Kolesie siedz± na posadkach, do pracy maj± piêæ minut, ale zapominaj±, ¿e pieni±¿ki na nich jad± codziennie z Warszawy w skandalicznych warunkach (poci±g co 40 min w szczycie). Trzeba wybieraæ ludzi, którzy pracuj± w Warszawie jak wiêkszo¶æ z nas i doje¿d¿aj±" - pisze internauta "lesny_dziadzio" na pruszkowskim forum w portalu Gazeta.pl. Czytamy tam, ¿e z powodu ogromnych korków w Al. Jerozolimskich niedawno kursy zawiesi³ w³a¶ciciel prywatnej linii autobusowej Rapid.
Dzi¶ wspólny bilet na poci±gi i komunikacjê miejsk± obowi±zuje w granicach Warszawy oraz na linii do Z±bek i w WKD do stacji Opacz. Decyzjê o rozszerzeniu jego zasiêgu og³osili przed tygodniem prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i szef Zarz±du Transportu Miejskiego Leszek Ruta. Zapowiedzieli, ¿e od 15 listopada bilet aglomeracyjny bêdzie wa¿ny tak¿e w poci±gach Kolei Mazowieckich miêdzy Sulejówkiem, Warszaw±, Piastowem a Pruszkowem. W³adze dwóch pierwszych podsto³ecznych miejscowo¶ci zadeklarowa³y ju¿, ¿e bêd± dok³adaæ ustalon± wcze¶niej kwotê. Odmówili tylko radni Pruszkowa.
- W tej sytuacji strefê wspólnego biletu rozszerzymy jedynie o Sulejówek i Piastów. W tych miejscowo¶ciach szykujemy ju¿ lepszy dojazd autobusami do stacji - zapowiada dyrektor Leszek Ruta. I dodaje, ¿e jest pod wra¿eniem internetowej kampanii, która ma wywrzeæ nacisk na pruszkowskich samorz±dowców. - Mo¿e zrozumiej±, ¿e mieszkañcy po to p³ac± podatki, ¿eby mieæ tak¿e przyzwoit± komunikacjê. A ta jest zadaniem ka¿dej gminy - podkre¶la.
Nie dla wszystkich jest to jednak takie oczywiste. Np. Jaros³aw Olszak, radny rz±dz±cego miastem Porozumienia Pruszkowskiego, zwierza siê na swojej stronie internetowej: "Czy powinno siê wydawaæ publiczne pieni±dze, by jednostkom ¿y³o siê wygodniej? Czy powinno siê z pieniêdzy miejskich dop³acaæ komu¶ do dojazdu do pracy? Na pewno nie". "Ignorant" to chyba naj³agodniejszy z epitetów, które po tym wyznaniu spad³y na radnego.
O losy biletu aglomeracyjnego pytamy Andrzeja Królikowskiego, wiceprezydenta miasta, którego has³o brzmi notabene: "Kolej na Pruszków".
- By³a drobna wpadka podczas g³osowania, bo w¶ród radnych przewa¿y³y g³osy, ¿e dosyæ ju¿ finansowania ZTM i ratusza w Warszawie [Pruszków dok³ada oko³o miliona z³otych za jedn± liniê nocn±, kursy Szybkiej Kolei Miejskiej, jest te¿ udzia³owcem WKD]. Wyt³umaczyli¶my jednak radnym, ¿e wspólny bilet rozwi±za³by problem z dojazdem wielu naszym mieszkañcom. Uchwa³a wraca na sesjê 13 listopada, jestem pewien, ¿e tym razem przejdzie - deklaruje.
Do koñca roku Pruszków mia³by dop³aciæ do biletu aglomeracyjnego 30 tys. z³, a w przysz³ym - 800 tys. z³ na spó³kê z Piastowem. Dyrektor ZTM zapowiada, ¿e po 15 listopada zaczyna rozmowy z burmistrzami innych podwarszawskich miejscowo¶ci na temat rozszerzenia strefy wspólnego biletu o nastêpne linie kolejowe.
¼ród³o: Gazeta Wyborcza
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl