Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Dzi¶ na Gazecie pojaw³l siê artyku³ wg którego przebieg linii ma ulec zmianie wzglêdem pierwotnych za³o¿eñ:
Kolej Metropolitalna nie dla kibiców Euro 2012
Linia Kolei Metropolitalnej pobiegnie pod nowym terminalem lotniska w Rêbiechowie. Dziêki temu budowa ma trwaæ krócej. Ale i tak nie zd±¿ymy na Euro 2012
Od wrze¶nia niemieckie konsorcjum IVV przygotowuje studium wykonalno¶ci Kolei Metropolitalnej - czyli nowej linii SKM z Wrzeszcza do Gdyni przez lotnisko w Rêbiechowie. Maj± z niej korzystaæ równie¿ poci±gi regionalne jad±ce na Kaszuby. Dokument okre¶li dok³adn± trasê linii, lokalizacjê przystanków i liczbê torów.
Zarys nowej trasy by³ znany od d³u¿szego czasu - od Wrzeszcza do Karczemek linia mia³a biec "po ¶ladach" dawnej kolei do Starej Pi³y. Po³±czenie Gdyni i lotniska mia³o powstaæ przy wykorzystaniu istniej±cej linii do Ko¶cierzyny (na odcinku do Osowej) i bocznicy kolejowej, biegn±cej przez Klukowo do portu lotniczego.
Zagadk± by³ natomiast odcinek z Karczemek przez Matarniê do lotniska. Dylematów by³o sporo - z jednej strony rozrastaj±ce siê lotnisko, z drugiej zabudowania Klukowa, a z trzeciej - Ikea, która - w zamian za "podci±gniêcie" trasy blisko swojego sklepu - zaproponowa³a swój udzia³ finansowy w projekcie.
Problem uda³o siê rozwi±zaæ kosztem bocznicy kolejowej w Klukowie. - Zamiast przez Klukowo, linia pobiegnie prosto do terminalu, gdzie powstanie podziemny przystanek - mówi Pawe³ Wróblewski, nadzoruj±cy w Urzêdzie Marsza³kowskim przygotowania do budowy Kolei Metropolitalnej. - Potem tory zostan± wytyczone dalej na zachód, w kierunku Banina, gdzie po³±cz± siê z lini± Gdynia-Ko¶cierzyna. Tam poci±gi SKM skrêca³yby na pó³noc, w kierunku Osowej, Karwin i centrum Gdyni, a regionalne na po³udnie - do ¯ukowa, Kartuz i Ko¶cierzyny.
Taki przebieg linii ma jedn± wadê - nie bêdzie przystanku SKM w Owczarni. Zalet jest o wiele wiêcej - SKM bêdzie doje¿d¿aæ do miejscowo¶ci Nowy ¦wiat, Banino i Rêbiechowo, a poci±gi regionalne z Gdañska na Kaszuby bêd± zatrzymywa³y siê bezpo¶rednio przy terminalu. Ponadto, w tym wariancie trasa jest krótsza.
Studium ma byæ gotowe w kwietniu. Potem zostanie og³oszony przetarg na projekt budowlany. Pocz±tek budowy zaplanowano na 2010 r., do Euro 2012 gotowy ma byæ odcinek Gdynia G³ówna - Port Lotniczy. Fragment z lotniska do Wrzeszcza zostanie oddany do u¿ytku rok pó¼niej. £±czny koszt szacowany jest na ok. 600 mln z³. Po³owê zagwarantowa³a ju¿ Unia Europejska.
¬ród³o: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl