Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Kolej w USA od¿ywa po recesji
Najg³êbsza recesja w USA od czasów Wielkiego Kryzysu lat 30. wydaje sie nie¶mia³o ustêpowaæ miejsca stabilizacji i pewnej poprawie w budownictwie, górnictwie, hutnictwie i przemys³ach przetwórczych. Naturalnym beneficjantem s± koleje, którym uda³o siê przej¶æ przez okres ostatnich dwóch lat na niewielkich plusach - pisze korespondent RK z USA, Piotr Kumelowski.
W czasie kryzysu do rezerwy odstawiono dziesi±tki tysiêcy wagonów, tysi±ce lokomotyw, a kolejarzy z dru¿yn trakcyjnych wys³ano na przymusowe, paromiesiêczne urlopy. Sytuacja obecnie ulega poprawie.
Dowodem mo¿e byæ fakt, ¿e do po³owy kwietnia br. kolej CSX zredukowa³a liczbê odstawionych wagonów z 30,5 tys. do 12,3 tys., a bezczynnych lokomotyw z 707 do 272, za¶ liczba kolejarzy wci±¿ na przymusowych urlopach spadla z 2,5 tys. do 1,1 tys. Zarówno „demobilizacja” jak i „re-mobilizacja” taboru i dru¿yn zabiera CSX nie wiêcej ni¿ tydzieñ, co pokazuje elastyczno¶æ firmy w dostosowywaniu siê do aktualnej sytuacji na rynku przewozowym.
Kolej CSX postanowi³a równie¿ zadbaæ o swój publiczny wizerunek: czê¶ciowo sponsoruje tutejsze radio publiczne (National Public Radio), umieszcza niewielkie, „zielono-ekologiczne” reklamy w rozmaitych pismach, a przewodnim motywem, który trafia do odbiorców jest has³o „przewozu jednej tony towaru na jednym galonie paliwa na odleg³o¶æ 430 mil”. A trafia dlatego, ze ka¿dy amerykañski kierowca od razu kojarzy to sobie ze zu¿yciem paliwa we w³asnym samochodzie, które przeciêtnie oscyluje w granicach 20 do 30 mil przejechanych na 1 galonie.
¼ród³o: Rynek Kolejowy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl