Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Szybka Kolej Miejska w Trójmie¶cie – najwiêksze w Europie metro je¿d¿±ce nad ziemi±. Wybudowane w Trójmie¶cie przez Niemców, a nastêpnie przypisane do propagandowych sukcesów PRL-u. Pocz±tkowo w jego zasiêgu by³ tylko Gdañsk i Sopot, nieco pó¼niej – Gdynia, Rumia, Reda, Wejherowo i Lêbork, a przez pewien czas tak¿e Smêtowo, I³awa, Malbork i Elbl±g.
Zarz±d SKM planowa³ uruchomienie sezonowej linii do Zakopanego i Nowego Jorku, a tak¿e sta³e po³±czenie z Berlinem (przez Frankfurt), aby móc odebraæ kolejn± partiê niemieckiego taboru kolejowego.
Po zmianach personalnych w zarz±dzie plany te zosta³y zaniechane. Nowy prezes wspomagany przez PKP i Urz±d Marsza³kowski zdecydowa³, ¿e SKM mo¿e przewodziæ pasa¿erów tylko w obrêbie w³asnego województwa. W zwi±zku z powy¿szym uruchomi³ po³±czenia do S³upska i zlikwidowa³ wszystkie na po³udnie od Tczewa.
Decyzje te wstrz±snê³y mieszkañcami Malborka i Smêtowa, poniewa¿ dot±d byli przekonani, ¿e ¿yj± w województwie pomorskim. SKM wyprowadzi³a ich z b³êdu. Nadal nie wiedz± co prawda, w jakim ¿yj± województwie, ale maj± pewno¶æ, ¿e nie w pomorskim.
Trasa
SKM porusza siê na dwóch wydzielonych torach, na których panuje ruch prawostronny, dlatego ma³o komunistów siê nimi porusza. Dziêki wydzielonym torom mo¿na obserwowaæ przez okno Drag Racing, jaki urz±dzaj± sobie maszyni¶ci SKM, któr± jedziemy i Expressu Kujawiaka b±d¼ Lajkonika, który jedzie w tym samym kierunku, lecz po innym torze i 2,5 Macha szybciej od naszego ¶rodka lokomocji. Nieraz bywa to towarowy z W³oszczowy, ale mimo 60 wagonów i tak jest szybszy od SKM.
Sposób przewozu
Aby jechaæ poci±giem SKM, nale¿y skasowaæ niebieski bilet w nieczynnym kasowniku znajduj±cym siê na peronie. Nastêpnie odczekaæ na poci±g w odpowiednim kierunku maj±c nadziejê, ¿e bêd± w nim wolne miejsca. Po wej¶ciu zaleca siê staæ mo¿liwie daleko od drzwi i okien, bo te lubi± odpadaæ. Osoby, które nie skasowa³y biletu, proszone s± o dopchanie siê do najbli¿szej ubikacji. Wydatnie pomo¿e to zidentyfikowaæ gapowicza czujnemu kontrolerowi z Renomy.
Paradoksalnie chowanie siê w ustêpie jest nieskuteczne. Ubikacja zawsze jest nieczynna lub zaspawana. Je¿eli jednak jest otwarta, to w ¶rodku zamiast toalety znajduje siê aparatura elektryczna na 3000 V. Za wypadki spowodowane osikaniem instalacji wysokiego napiêcia pracownicy SKM nie odpowiadaj±.
Od czasu do czasu kontrola biletowa stara siê wycyganiæ od pasa¿erów trochê wêgla lub koksu, ale na ogó³ zapas w wêglarce starczy na dwie stacje za t±, na której wysiadamy, o ile konduktor w ogóle otworzy drzwi. W przypadku braku surowca na opa³, proszeni jeste¶my o pokazanie biletu, który po okazaniu kontroli jest gnieciony, zabierany i wrzucany do wêglarki, aby palacz mia³ co wrzucaæ na ³opacie do tendra parowozu ci±gn±cego sk³ad. W przypadku, kiedy wszyscy pasa¿erowie nie maj± surowca energetycznego, robi siê albo stypê biletów dla palacza, albo czeka nas grupowe pchanie sk³adu na stacjê koñcow±. Nie ma wtedy mo¿liwo¶ci zaprzestania tej czynno¶ci na stacji, która mia³a byæ naszym celem podró¿y.
Wsiadanie do poci±gu SKM na stacji Gdynia G³ówna
Poci±g SKM wje¿d¿aj±cy na stacjê Gdynia G³ówna ukazuje siê nam zazwyczaj, gdy stoimy na rogu ul. 10 Lutego i ul. Dworcowej. Do peronu pozostaje nam wtedy oko³o 200 m. Niezw³ocznie rozkazujemy naszemu organizmowi wydzieliæ wiêksz± dawkê adrenaliny i puszczamy siê biegiem miêdzy stoj±cymi w korku na ul. Dworcowej samochodami. Po osi±gniêciu drugiej strony chodnika natrafiamy na pierwsz± powa¿n± przeszkodê w postaci drzwi wahad³owych. Przy ich otwieraniu nale¿y pamiêtaæ, aby popchn±æ czê¶æ stanowi±c± framugê, gdy¿ je¶li spróbujemy pchn±æ szybê, natrafimy na pustkê, co przy du¿ej prêdko¶ci, jak± posiadamy w momencie pokonywania przeszkody, mo¿e zakoñczyæ siê czo³owym zderzeniem z ca³o¶ci± drzwi.
Gdy t± przeszkodê ju¿ pokonamy, musimy siê zmierzyæ ze 100 m ¶liskiej substancji, pokrywaj±cej pod³ogê wnêtrza budynku Dworca. O ile z pocz±tku przychodzi nam to ³atwo, to na koñcu zmuszeni jeste¶my do wykonania 90-stopniowego skrêtu. Osoby nieposiadaj±ce odpowiednio przyczepnego obuwia swój bieg ku SKM-ce koñcz± w tym miejscu, rozmazani na ¶cianie.
Je¿eli uda nam siê skrêciæ, jeste¶my zmuszeni do wbiegniêcia po zat³oczonych schodach wiod±cych na sam peron. Najlepsz± taktyk± w tym miejscu jest wystawienie ³okci i zajêcie swojego sumienia czym¶ innym, ni¿ tym, ¿e w³a¶nie staranowali¶my Bogu ducha winn± staruszkê.
Kiedy znajdziemy siê ju¿ na peronie, pozostaje nam tylko wskoczyæ do odje¿d¿aj±cej SKM-ki. W zale¿no¶ci od tego, jak wielk± prêdko¶æ potrafimy osi±gn±æ, zostaniemy zmia¿d¿eni zamykaj±cymi siê drzwiami b±d¼ odbijemy siê od bry³y poci±gu i z hukiem oraz z³amanym nosem wyl±dujemy na betonowej nawierzchni peronu.
Dobrym sposobem jest jazda „na Batmana”. Polega ona na tym, ¿e chwytamy sie dwóch pionowych rur tu¿ przy wej¶ciu, a stoimy na pode¶cie.
Bilety
Bilety czêsto kupowane na lewo u cinkciarzy lub w obmazanych kioskach, które przez 26 godzin na dobê s± "chwilowo zamkniête". Po kupnie najczê¶ciej kasuje siê je w obmazanych kasownikach, które wydaj± d¼wiêki, jakich chory nosoro¿ec by siê nie powstydzi³ (o ile dzia³aj±) i wbiega siê do kolejki, która podjecha³a w momencie kupowania biletów, a po skasowaniu ju¿ zaczyna zamykaæ drzwi.
Poci±g
Z zewn±trz jest to zwyk³y poci±g pomalowany w barwach Arki Gdynia. Istniej± tak¿e pojedyncze egzemplarze w barwach Korony Kielce i Arizony Piaszno. S± one w mniejszo¶ci, gdy¿ kibole z Arki Gdynia widz±c nie-swoje barwy poruszaj±ce siê po ich terenie, rzucaj± w nie kamieniami, koktajlami Mo³otowa i wszystkim innym, co siê nawinie pod rêkê.
¯ó³to-niebieskie, czêsto niezwykle upiêkszone graffiti na ca³ej powierzchni wagoniki po³±czone w niezwykle skrzypi±cy i rzucaj±cy na wszystkie strony sk³ad, zwany kolejk± lub wozem drabiniastym, ale drug± nazwê maj± raczej trolejbusy, wiêc rzadko stosowana w przypadku SKM.
Budowa poci±gu
Poci±g SKM sk³ada siê z dwóch czê¶ci: Kanarówy i Nie-kanarówy. W Kanarówie panuje osobliwy mikroklimat spowodowany dymem papierosowym oraz oparami alkoholowymi. Jest on niezwykle wymagaj±cy, dlatego mog± w nim wytrzymaæ tylko Prawdziwi Mê¿czy¼ni, zwani tak¿e menelami oraz trójmiejska m³odzie¿ , która czujê siê tam jak w domu. Miejscami siedz±cymi w Kanarówie s± grzejniki, które s± zawsze tak nagrzane, ¿e spo³eczno¶æ podró¿uj±ca Kanarów± woli staæ. W Kanarówie odbywaj± siê liczne imprezy towarzyskie, podczas których ¶piewane s± znane pie¶ni ludowe, jak "D¿ingl Bels", "Sz³a dzieweczka do laseczka", czy te¿ "Jeszcze po kropelce". Najwiêksze nasilenie imprez przypada w okolicach pierwszego dnia miesi±ca, kiedy to robotnicy stoczniowi hucznie ¶wiêtuj± dzieñ swojej wyp³aty, wydaj±c jej po³owê na zaopatrzenie imprezy. Wstêp na kanarówian± imprezê kosztuje paczkê fajek lub 2 puszki piwa.
Nie-kanarówa to miejsce, w którym podró¿uj± zamulacze, mohery, sztywniaki i kobiety. G³own± cech± Nie-kanarówy jest to, ¿e kontrolerzy biletów nie boj± siê tam, w przeciwieñstwie do Kanarówy, poprosiæ o okazanie skasowanego w niedzia³aj±cym kasowniku biletu.
Siedzenia, zrobione z materia³u posiadaj± dodatkow± amortyzacjê w postaci 2 metrów kurzu, skórzane, czêsto podarte na brzegach maj± zmursza³± g±bkê w ¶rodku, a plastikowe nie nadaj± siê do wygodnego siedzenia.
Pasa¿erowie
Wspó³pasa¿erami s± przewa¿nie przebierañcy przebrani za ¶redniowiecznych druidów, menele, pijacy, pakerzy, ¶piochy budz±ce siê na 17 stacji od ich celu podró¿y, osoby o zaburzonej osobowo¶ci, redaktorzy dodatków do gazet, na ogó³ tabloidów, dzwoni±cych po redakcjach 49 periodyków w ca³ej Polsce, pytaj±cych o mo¿liwo¶æ zamieszczenia ich super nowoczesnego przewodnika po pla¿y, oraz babcie z siatami/5 tobo³kami na kó³kach, które m³óc± 4 godziny jeden kawa³ek bu³ki.
¼ród³o:
Nonsensopedia
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl