Seungri — strony, Obrazki i wiele więcej na WordPress
Coraz wiêcej dworców kolejowych w £ódzkiem jest zamykanych na noc. Kolejowe spó³ki swoje decyzje t³umacz± oszczêdno¶ciami i trosk± o bezpieczeñstwo podró¿nych, ale...
jak to ma zrozumieæ ten zwyk³y pasa¿er, dla którego k³ódka na drzwiach poczekalni oznacza brak dostêpu do kasy i marzniêcie na peronie?
- Wybieramy mniejsze z³o - t³umaczy Micha³ Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA. - Mamy na uwadze dwie racje, bo z jednej strony to próba walki z obecno¶ci± na dworcach osób niepo¿±danych, na co narzeka 99 procent zwyk³ych pasa¿erów, a z drugiej to kwestia, która dotyka niewielkiego procenta pasa¿erów, czyli to ¿e kto¶ nie mo¿e na poci±g czekaæ w poczekalni.
Do nieczynnych od godzin wieczornych lub nocnych do rana dworców i kas w £odzi Fabrycznej, Zduñskiej Woli, Wieluniu, Kutnie i ¯ychlinie, ostatnio do³±czy³y poczekalnie w £êczycy, £odzi ¯abieñcu, Zgierzu i w Pabianicach, gdzie k³ódka na drzwiach pojawi³a siê we wrze¶niu. - To skandal - denerwuje siê pan Bogdan z Pabianic, któremu - a podró¿uje poci±giem raz w tygodniu - nie u¶miecha siê sterczenie na peronie, szczególnie zim±.
Spó³ki PKP w kwestii wyja¶nienia kolejnych decyzji o zamykaniu dworcowych budynków odsy³aj± dziennikarzy miêdzy sob±: ³ódzki Zak³ad Przewozów Regionalnych t³umaczy siê z zamykania kas, ale w sprawie id±cego z tym w parze zamykania poczekalni odbija pi³eczkê do oddzia³u nieruchomo¶ci PKP SA . - Ale to zwykle jest tak, ¿e gdy pani zamyka kasê, to i zamyka dworzec - mówi Maja Jakubowska z biura marketingu ³ódzkiego oddzia³u gospodarki nieruchomo¶ci PKP SA.
Tak te¿ siê sta³o w przypadku czterech ostatnich decyzji o powieszeniu k³ódek w godzinach nocnych na dworcach w Pabianiach, Zgierzu, £êczycy i £odzi ¯abieñcu. Jak t³umaczy Krzysztof Zió³kowski, dyrektor handlowy w ³ódzkim Zak³adzie Przewozów Regionalnych, decyzja o zamkniêciu na noc dzia³aj±cych tam kas biletowych by³a podyktowana ekonomi±.
- Zamykamy je w godzinach, gdy nie ma kursów poci±gów, poza tym pasa¿er, bez dodatkowej odp³atno¶ci, mo¿e kupiæ bilet u konduktora - zapewnia dyrektor, dodaj±c, ¿e wszystkie dzia³ania podyktowane s± równie¿ trosk± o pasa¿era, a w tym przypadku o jego wydatki. - Po co mamy utrzymywaæ kasê w nocy, gdy nikt z niej nie korzysta, a pracuj±ca tam pani mo¿e byæ nara¿ona na niebezpieczeñstwo czy zaczepki ze strony osób niepo¿±danych. A to wszystko przek³ada siê na cenê biletu - dodaje.
Ostatnie zamkniêcia na noc dworców w £ódzkiem to skutki realizacji strategii na rzecz poprawy bezpieczeñstwa na obszarach kolejowych, któr± spó³ki PKP uchwali³y w ubieg³ym roku, a która mówi m.in. o przeciwdzia³aniu narkomanii czy pijañstwu. Do tego dochodz± wandale i, szczególnie zim±, bezdomni, na których podró¿ni czêsto narzekaj±.
Patrz±c w ten sposób, na pewno polityka PKP poprawi wra¿enia estetyczne pasa¿erów, ale co z tymi, którzy przez zamkniête dworce najzwyklej marzn±?
- Na to pytanie nie ma dobrej odpowiedzi, pasa¿erowie planuj±c podró¿ bêd± musieli braæ to pod uwagê, ¿e jaki¶ dworzec mo¿e byæ zamkniêty - przyznaje Micha³ Wrzosek, jednocze¶nie t³umacz±c, ¿e zamykanie dworcowych poczekalni - nawet na tzw. przerwy techniczne, czyli na kilka nocnych godzin - s± coraz czêstsz± praktyk±. - Tak siê dzieje m.in. na dworcu centralnym w Warszawie. Zamykanie jest konieczno¶ci±, szczególnie w przypadku dworców, które nie maj± ca³odobowej ochrony - podkre¶la rzecznik.
Micha³ Wrzosek jednocze¶nie uchyla siê od odpowiedzi na pytanie, czy sam kiedy¶, jako pasa¿er, znalaz³ siê w takiej sytuacji .
Soki¶ci pilnuj±cy bezpieczeñstwa pasa¿erów i samych budynków w województwie ³ódzkim przyznaj±, ¿e zamykanie budynków powoduje, ¿e bezdomni, narkomani, pijani czy po prostu szukaj±cy guza szukaj± innych miejsc, co teoretycznie podnosi bezpieczeñstwo, ale Marek Sarna, zastêpca komendanta S³u¿by Ochrony Kolei w £odzi, zauwa¿a: - Gdybym mieszka³ np. w Pabianicach, to widz±c zamkniêty dworzec, jako pasa¿er, na pewno bym kl±³...
¬ród³o: POLSKA Dziennik £ódzki
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plfunlifepok.htw.pl